کنگره ۱۰ هزار شهید عشایر کشور بهمن ماه امسال برگزار می شود

علایی مقدم گفت: برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید عشایر کشور برای ما بسیار مهم است و این کنگره در بهمن ماه امسال برگزار می شود و از امروز باید کمیته های این کنگره تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «شاهپور علایی مقدم»، امروز (چهارشنبه 7 مهر) در جلسه مشترک ویدئوکنفرانس رئیس سازمان عشایر کشور با مدیران استانی که به میزبانی امور عشایر فارس برپا شد، گفت: امید است با تاسی از سیره اهل بیت (ع) سعادت دنیا و آخرت را به دست بیاوریم.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با یادآوری این مطلب که در حدود یک سال و نیم گذشته رویکرد مناسبی در بخش قانون گذاری شکل گرفت و منفعت و آثار آن را عشایر عزیز چشیدند، اظهار کرد: پیام عشایر از دورترین نقاط کشور به مراکز تصمیم گیری می رسد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت بسیج و سازمان امور عشایر برای رفع مشکلات جامعه عشایری، بسیار قابل توجه است، اضافه کرد: بسیج به عنوان بازوی توانمند ما برای حل مشکلات عشایری مبدل شده است.

علایی مقدم، کمک به عشایر را کمک به اقتدار نظام خواند و تاکید کرد: عشایر در 59 درصد مناطق کشور حضور دارند و هرچه روی عشایر سرمایه گذاری کنیم، آثار آن را در اقتدار و اشتغال کشور می بینیم.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با تاکید بر اینکه فارس به دلیل جمعیت زیاد عشایر و گستردگی این استان، یکی از استان های مهم در بخش عشایری محسوب می شود، اظهار کرد: خدمت به جامعه عشایری عین عبادت است.

وی با یادآوری این مطلب که شهدای عشایری از جایگاه و منزلت ویژه ای برخوردارند و عشایر 10 هزار شهید به جامعه هدیه کردند، این پیام، پیام توجه و علاقه عشایر به نظام است، اضافه کرد: برگزاری کنگره 10 هزار شهید عشایر کشور برای ما بسیار مهم است و این کنگره در بهمن ماه امسال برگزار می شود و از امروز باید کمیته های این کنگره تشکیل شود.

علایی مقدم با یادآوری این مطلب که پروژه های عمرانی عشایر به نام مقدس شهدا مزین شود، افزود: بیش از 300 میلیارد تومان پروژه برای عشایر در نظر گرفته شده است که روز 18 مهرماه برخی از این پروژه ها با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

کد خبر 1100046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha