۱۳هزار زائر از طریق مرز مهران وارد کشور شد

فرماندار مهران با بیان اینکه تعداد ۳۵۰۰ اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین به مقصد تا روز جمعه نیاز است، گفت: تاکنون ۱۳هزار ۵۰۰زائر عتبات عالیات از طریق مرز مهران وارد کشور شده است.

«مجید کاکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: این تعداد زائر از روز گذشته تا ظهر امروز وراد خاک کشور شدند و پیش بینی می شود از عصر امروز ورود زوار از طریق مرز مهران، افزایش چشم گیری داشته باشد.

 

وی ادامه داد: تمهیدات امنیتی، انتظامی، بهداشتی و حمل و نقل در پایانه مرزی مهران اندیشیده شده است و تا این لحظه هیچ مشکلی برای بازگشت زائران به مقصد وجود ندارد.

 

فرماندار مهران گفت:  پیش بینی ها نشان می دهد که بیش از 70درصد  از زائران اربعین حسینی که از طریق هوایی وارد عراق شدند به تدریج تا پایان روز جمعه وارد مرز مهران می‌شوند.

 

 کاکی ادامه داد: نشست قرارگاه ویژه ستاد اربعین به صورت روزانه با حضور استاندار ایلام و دستگاه‌های اجرایی هر روز ساعت ۱۶ در مرز مهران برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی و راهکارهای لازم برای سهولت انتقال زائران برگشتی به مقصد و خدمات دهی به آنان اتخاذ می‌شود.

 

فرماندار مهران افزود: باتوجه به گرمای شهر مهران، با ایجاد  قرارگاه آب تاکنون هیچ مشکلی از نظر تامین آب وجود ندارد و با استقرار دو ماشین یخچالی آب خنک به زائرین رسانده می شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش ورودی ها تعداد 3500 اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین به مقصد تا روز جمعه نیاز است و تمامی تمهیدات لازم برای این مهم اتخاذ شده است.

 

فرماندار مهران یادآور شد: ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری در پایانه مرزی مهران راه‌اندازی شده و آماده خدمت رسانی به زائران است.

 

 

کد خبر 1100178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha