امروز دفاع مقدس اقتدار نظام اسلامی  را به رخ دشمن  می کشد

حجت الاسلام موسوی با اشاره به حرکت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش در آبهای دنیا گفت: در سایه دفاع مقدس امروز اقتدار نظام اسلامی به رخ دشمن کشیده می شود.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: دفاع مقدس با تمام خسارت هایی که به کشور وارد کرد اما درس های بزرگی از اعتماد و خودباوری، خودکفایی ، خداباوری ، توکل و ولایت پذیری را در میان اقشار مختلف جامعه منتشر کرد تا جایی که امروز نیز با گذشت بیش از 40 سال از پایان جنگ تحمیلی به عنوان الگوی ماندگار برای مسئولان و نسل امروز درسهایی به یاد ماندنی دارد. دفاع مقدس ثابت کرد که می توانیم بدون تکیه بر قدرتهای بزرگ دنیا بر مبنای استقلال و تکیه بر ظرفیت های درونی پاسخ نیازهای کشور را داد و در زیر چتر استکبار و اعیادی آن نباشیم. در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام سید محسن موسوی، امام جمعه دهلران به شرح زیر ارایه می شود.

 

موضع صدام برای آغاز جنگ تحمیلی توضیح بفرمایید؟

در دوران گذشته یعنی دوران طاغوت اگر شرق و غرب اراده می کردند هر جایی را که می خواستند از کشور اسلامی می خواستند تصرف می کردند؛ حتی در 70 سال گذشته این رخداد کاملا مشهود است اما چه عواملی و چه راز و رمزی اتفاق افتاد که تمام دنیا یعنی تمام شرق و غرب با تمام تجهیزات شان مدرن ترین سلاح های نظامی دنیا را به کار بردند و از به کار بردن پیشرفته ترین امکانات و ژنرال های پیشرفته و دوره دیده استفاده شد چه راز و رمزی بود که با تمام این امکانات نتوانستند در مقابل یک امت نوپای تازه انقلاب شده به اهداف خود برسند.

 

صدام در موضوع خرمشهر اعلام کرده بود که اگر کسی خرمشهر را از ما گرفت، ما کلید بصره را به او می دهیم یعنی عراق را در خدمت او قرار می دهیم، دلیل این حرف چه بود و در نهایت هیچ کس نتوانست خرمشهر را از ما بگیرد و دلیل آن این بود که با اینکه تمام تجهیزات دنیا خرمشهر را در محاصره خود قرار داده بود و هیچ کس در دریا و زمین نتوانست خرمشهر را به تصرف خود درآورد اما رزمندگان ما توانستند خرمشهر را آزاد کنند و تمام سیاستمداران و ژنرال های نظامی دنیا را مبهوت کردند.

 

 

رمز ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن با دست خالی چه بود؟

در چندین هزار کیلومتر خط مرزی دشمن ما توانستیم در برابر او ایستادگی کنیم و راز و رمز این همه ایستادگی و مقاومت، ایستادگی و اعتقادات دینی بود،" کم من فِئَةٍ غَلَبَتْ فِئَةٍ کثیرةً والله مع الصابرین چه بسیار گروه کوچکی که به فرمان خدا، بر گروههای عظیمی پیروز شدند، و خداوند با صابران است.  " " فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ ۚ وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ ۚ وَلِیُبْلِیَ الْمُؤْمِنِینَ مِنْهُ بَلَاءً حَسَنًا ۚ إِنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ (ای مؤمنان) نه شما بلکه خدا کافران را کشت و (ای رسول)، چون تو تیر (یا خاک) افکندی نه تو بلکه خدا افکند (تا کافران را شکست دهد) و برای آنکه مؤمنان را به آزمونی نیکو از سوی خود بیازماید، که خدا شنوا و داناست. "

 

امام (ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد. اعتقادات دینی ما و توجه به خدا و ولایت مداری راز و رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود که توانستیم هشت سال در برابر چهل کشور دنیا بایستیم. اسرا و تانک و توپ هایی که از عراق به غنیمت گرفتیم همگی نشان دهنده حمایت 40 کشور دنیا از جمله آمریکا و اعوان و انصار آن از عراق بود. ما در این جنگ پیروز شدیم و در برخی مناطق پیشروی کردیم یعنی یک وجب از خاک خود را واگذار نکردیم. امروز نفت و گاز، دشت آزادگان و شهرهای مرزی ما همگی در جای خود هستند و کشاورز ما به فعالیت خود در مرز و شهرهای مرزی می پردازد. اینها همه نشان داد که ما یک وجب از خاک خود را واگذار نکردیم که علل و عوامل آن را باید در اعتقادات دینی بدانیم.

 

دفاع مقدس درس ها و عبرت هایی دارد که هر امتی اگر دل در گروی خدا قرار داد ومن یتوکل علی الله و هو حسب  و هرکس برخدا توکل کند خدا بر او کفایت و او را کمک  می کند نه اینکه بگوییم کدخدا آمریکاست و به آن تکیه کنیم و کشور و امت را به کشورهای بیگانه مشروط کنیم تا ببینیم آنها چه کار می کنند؛ این همان درس و عبرتی است که از دفاع مقدس گرفتیم.

 

وضعیت تجهیزات جنگی ما در دفاع مقدس چگونه بود؟ و بعد از احساس نیاز به تجهیزات جنگی چه اتفاقی رخ داد؟

در هشت سال دفاع مقدس وقتی ما از بیگانگان موشک خواستیم، آنها گفتند مشروط به شما موشک می دهیم اما سردار تهرانی مقدم فرمودند ما مشروط قبول نمی کنیم و می رویم فکر می کنیم و موشک می سازیم؛ آمدند و فکر کردند و به ساخت موشک موفق شدند. امروز آمریکا می داند که ما چه سلاح هایی داریم و اگر روزی مقرر شود، عین الاسد را با موشک نقطه زن مورد هدف قرار می دهیم و روزی اگر زمینه فراهم شود، مدرن ترین پهباد آمریکایی را که مافوق مدرن است در آسمان مورد هدف قرار می دهیم. امروز به پیشرفته ترین تجهیزات برای رصد دشمن مجهز هستیم و می توانیم پهبادها و هواپیماهای آمریکایی را که با کلاهک های فوق اتمسفر و جو حرکت می کنند، رصد و شناسایی کنیم. این امر نشان دهنده آن است که ما تکیه بر خدا زدیم و از خدا کمک خواستیم و این همان خداباوری و ولایت مداری رزمندگان بود که از طفل 12 ساله که خود را به زیر تانک انداخت تا پیرمرد هشتاد ساله ای که در این دفاع از خود گذشتند و حضور یافتند.

 

بعد از دفاع مقدس شرایط تجهیزات جنگی نظام اسلامی به کجا رسید؟ کشورهای دنیا با چه رویکردی به جمهوری اسلامی نگاه می کنند؟

جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که همان گونه که امام(ره) فرمودند ما مظلومیت انقلاب و اسلام را از طریق جنگ به دنیا ابلاغ کردیم و این همان هدف ما بود. امروز ناوگروه 75 نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران هفته های گذشته در اقیانوس اطلس در حیاط خلوت آمریکا استقرار می یابد و سپس به حرکت خود ادامه می دهد و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به رخ دشمنان و رژیم صهیونیستی می کشد که دیدن این ناوگروه را نیز کتمان می کند. روزی شوروی مدرن ترین سلاح ها را به عراق می داد و هم پیمان صدام بود، امروز از جمهوری اسلامی دعوت می کند و جمهوری اسلامی از 20 کشور حاضر در رژه دریایی تمام نظامیان شوروی است و حتی پوتین به نظاره می نشیند و کشتی ناوبر جمهوری اسلامی را نگاه می کند و این نشانه پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

روزی صدام ادعا کرد هفت روزه تهران و سه روزه خرمشهر اما چرا به نتایج خود نرسید و این همان تکیه بر اعتقادات دینی و ولایت مداری و اطاعت از آنهاست تا جایی که در پیروی از ولایت امام(ره) فرمودند اذن والدین نیازی نیست. روزی که حصر خرمشهر شکسته شد و این نفس مسیحایی امام راحل بود که در سایه مشارکت مردم موجبات پیروزی نظام اسلامی را در هشت سال دفاع مقدس فراهم کرد. امروز نیز در سایه پیروی از رهبر انقلاب در بهترین جایگاه دفاعی قرار داریم.

 

هدف رزمندگان برای مبارزه با دشمن در میدان نبرد چه بود؟

هنوز در مناطق جنگی پیکرهایی هستند که شناسایی نشده اند و این افراد تنها به عشق امام (ره) و پیروی از ارزش های دینی وارد میدان شدند و به شهادت رسیدند و از این مرز و بوم دفاع کردند و برای همین این اقتدار و اعتقادات همچنان ماندگار است و امروز رزمندگان ما عراق و سوریه را از لوح صهیونیست آمریکا که در قالب داعش بروز و ظهور کرد، پاک کردند. جمهوری اسلامی ایران این اقتدار را دارد تا بتواند مردم کشورهای منطقه را حتی اگر مسلمان نیستند ایزدی یا مسیحی هستند، یاری کند و در اینجا به محضر خانواده های شهدا و تمام کسانی که خالصانه از این مرز و بوم دفاع کردند، تشکر و قدردانی می کنیم.

 

امروز جوانان ما باید علت پیروزی نظام اسلامی در جنگ را مطالعه کنند و بدانند این پیروزی و دستاورد آن چگونه کسب شده است. روزی متفقین چگونه به ما حمله کردند، انگلیسی در جنوب چگونه به ما حمله کرد و روزی در دفاع مقدس چگونه مورد تهاجم قرار گرفتیم و چگونه از خود دفاع کردیم. مطالعه تاریخ معاصر می تواند در شناخت دفاع مقدس موثر باشد.

 

روزی حکمرانان ادعا می کردند از فرق سر تا نوک پا غربی شویم تا بتوانیم نیاز خود را تامین کنیم اما امروز ما می گوییم اقتصاد مقاومتی اصول اصلی ماست و باید روی پای خود بایستیم. روزی برای سیم خاردار باید تقاضا می کردیم و به ما نمی دادند اما خودمان روی پای خودمان ایستادیم و توانستیم از خود و کشورمان دفاع کنیم. امروز هیچ بیگانه ای جرات حمله به ما را ندارد و نمی تواند چشم طمع به سرزمین های ما داشته باشد و این تنها به دلیل ایستادگی و هوشیاری است که در دفاع مقدس کسب کردیم.

 

دستاوردهای بین المللی دفاع مقدس را توضیح دهید؟

 

در عرصه بین الملل دفاع مقدس درس مهمی برای کشورهای منطقه است. ایستادگی، مقاومت و اقتدار برای کشورهای منطقه است. کشورهای منطقه باید این درس را از دفاع مقدس را بگیرند که اگر روی پای خود بایستند و از کشور خود دفاع کنند و چشم شان به بیگانه نباشد و از بیگانه درخواست نکنند، مانند جمهوری اسلامی ایران می توانند موفق شوند و می توانند به سربلندی دست یابند و مانند عربستان نباشند که مانند گاوی شیرده توسط استکبار شیر آن دوشیده می شود و دست به سوی بیگانه دراز می کنند. امیدواریم کشورهای اسلامی بیداری و صلابت را از جمهوری اسلامی درس بگیرند و با توکل بر خدا از کشور خود دفاع کنند.

 

 

کد خبر 1100189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha