از ایثارگران دفاع مقدس در منطقه آزاد انزلی تجلیل شد

آیین تجلیل از ایثارگران دفاع مقدس عصر امروز در سالن همایش های منطقه آزاد انزلی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام سید «عبدالجواد شمس الدین» در این آیین ضمن تسلیت اربعین حسینی و وفات علامه آملی از کلیه کسانی که در راه دفاع از انقلاب اسلامی تلاش و مجاهدت می کنند تقدیر کرد و افزود: ایامی که در آن قرارداریم (هفته دفاع مقدس و اربعین ) از جهات مختلف وجوه مشترکی دارد که برای آیندگان مایه درس و عبرت آموزی است.

 

امام جمعه بندرانزلی اظهار داشت: عبرت آموزی دفاع مقدس با گرایش اتمام حجت است گاهی انسان از واقعه ای عبرت می گیرد اما اگر برخی عبرتها را ببیند و بدان عمل نکند مورد مواخذه قرار خواهد گرفت. حادثه کربلا و قیام سید الشهدا نیز  درس هایی دارد که عبرت آن اتمام حجت با همه انسانهاست.

 

وی تاکید کرد: در قیام کربلا جلوه های مختلفی از ایثار و مقاومت وجود دارد در این واقعه بذل جان، مقاومت، اسارت، شکنجه و از خود گذشتگی که از جلوه های ایثار است را می توان مشاهده کرد. دفاع مقدس نیز از این فرهنگ متجلی می شود و فرهنگ ایثار با همان سبک و سیاق ادامه دارد.

 

شمس الدین با بیان اینکه شاید امروز بسیاری به این امور توجه نمی کنند و در داخل و خارج بگویند اسلام و تعالیم آن متعلق به 1400 سال قبل است و بدرد جامعه امروز نمی خورد و نمی توان جامعه را با آن اداره کرد اظهارداشت: دفاع مقدس نشان داد این فرهنگ در هر زمان و مکانی کارآمد است و اثرگذاری تربیتی و سازندگی خود را دارد.

 

امام جمعه انزلیبا تاکید بر اینکه اسلام ظرفیت عظیمی برای رشد مسلمانان فراهم کرده است اذعان داشت: دفاع مقدس نیز به همه دنیا ثابت کرد که اسلام دینی جهانی است و به زمان و مکان خاصی تعلق ندارد و تعالیمش برای عامه بشریت در همه زمانهاست.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر در تاریخ اسلام امیرالمومنین (ع)برای حفظ اسلام و محافظت از پیامبر(ص) و تداوم مسیر دین در بستر او خوابید و خطر کشته شدن را پذیرفت تا جان خاتم پیامبران را نجات دهد در دفاع مقدس نیز از این جلوه ها فراوان دیده شده است.

 

شمس الدین ادامه داد: رزمندگان نوجوان و جوان بسیاری در این جنگ نابرابر روی مین رفتند تا معبری را باز کنند و در رودخانه ها پلی شدند تا دیگران از روی آنها عبور کنند، گفتن از این موارد آسان و عمل کردن به آن دشوار است.

 

وی تاکید کرد: ایثار از بزرگترین فضائل انسانی است و بهترین انسانها کسانی هستند که در حال سختی صبر و ایثار می کنند و ایثار یکی از راههای رسیدن به کمال است.

 

امام جمعه انزلی ادامه داد : اگر ایثار نباشد انسان کامل نمی شود و آمدنش به این دنیا بی بهره است این ارتباط ایثار در ادیان الهی و تاریخ صدر اسلام و دفاع مقدس باید به جامعه امروز وصل شود.

 

وی اذعان کرد: اگر ما فرهنگ ایثار و دفاع مقدس را در همه بخشها نداشته باشیم خیلی زود مورد تحریف قرار می گیریم و اگر روحیه شهادت طلبی از دست برود و به دست فراموشی سپرده می شود به صفحات تاریخ می پیوندد و نسل بعدی آنرا قبول نخواهد کرد.

 

وی اظهار داشت: وظیفه همه ما خصوصا کسانی که مسئولیتی در نظام اسلامی دارند ، مدیران در سطوح مختلف و کارکنان در بخش های مختلف این است که بعنوان کارگزاران نظام اسلامی در مدیریت زندگی و کارهایمان فرهنگ دفاع مقدس جلوه گر باشد نه آنکه مدیر و کارمندی که در دفاع مقدس رزمنده بود و در میدانهای نبرد حضور پیدا کرد رفتارامروزش با آن زمان چرخشی 180 درجه داشته باشد.

 

حجت الاسلام شمس الدین خاطر نشان کرد: دشمن می خواهد فرهنگ دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود و گاهی کاری می کند که ارزش ضد ارزش تلقی شود . امروز  مراسم تجلیل از ایثارگران باید برای ما تذکر و تلنگری باشد که این سیره و روش را در زندگی ادامه دهیم تا هم نظام اسلامی به مقاصد و اهداف الهی برسد و هم پاسدار رشادتها و فداکاری هایی ملت و رزمندگان دفاع مقدس، مدافعان حرم و اکنون مدافعین سلامت باشیم واین فرهنگ محفوظ بماند و پررنگ شود .

کد خبر 1100244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha