توسعه زکات نیازمند فرهنگ‌سازی است

حجت الاسلام مهری گفت: اولویت شورای زکات دستور مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگ‌سازی، تبلیغ و ترویج زکات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت‌الاسلام «محمدطاها مهری» امروز (۷ مهر) در نشست شورای زکات خراسان جنوبی اظهار کرد: در قرآن کریم هر جایی که بحث نماز مطرح شده، مسئله پرداخت زکات نیز آمده است.

 

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در امر زکات برای ما به منزله فتواست، و در یک پیام مهم دستور دادند که نهضت احیا و ترویج زکات را دنبال کنیم.

 

وی تأکید کرد: اگر برای فرهنگ‌سازی، تبیین و ترویج این فریضه الهی در همچنین جلساتی در سراسر کشور و استان ها در دستور کار کارگزاران نظام اسلامی قرار بگیرد خیلی از مشکلات جامعه اسلامی، فقرا و مستمندان حل می‌شود.

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به اینکه اولویت شورای زکات دستور مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگ‌سازی، تبلیغ و ترویج زکات است، افزود: یکی از دستورکارهای سفرهای استانی با حضور رئیس کمیته امداد کشور، برگزاری شورای زکات با حضور نماینده ولی فقیه است که تاکنون آثار و برکات زیادی داشته است.

 

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد خاطر نشان کرد: در خصوص ترویج این فرضیه مهم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت در خراسان جنوبی استفاده خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: باید نسبت به معرفی کارکردها و تاثیرات اقتصادی پرداخت زکات در جامعه اقدام کنیم.

 

حجت الاسلام«احمد رضایی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به اینکه باید فعالیت‌های فرهنگی پیوست اجتماعی داشته باشد، اظهار کرد: شبکه تبلیغ در استان، شبکه قوی هستند و هر ۴۵ روز به صورت منطقه‌ای با برگزاری جلسه نکات ترویجی را در اختیار مبلغان قرار می‌دهیم.

 

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی کشور، افزود: در خراسان جنوبی نیز با توجه به بومی سازی با کمیته امداد تفاهم‌نامه امضا کردیم.

 

حجت الاسلام رضایی بیان داشت: شبکه مداحان، مسئولان هیات مذهبی و شبکه قرآنی پای کار فعالیت‌های مشترک بین کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی خواهند بود.

 

«مجید پورعیسی» رئیس سازمان برنامه وبودجه خراسان جنوبی نیز در این جلسه پیشنهاد داد که اگر تفاهم‌نامه مشترک بین کمیته امداد و استاندار منعقد شود وقتی ۹ میلیارد تومان جذب شد ما هم حاضریم ۹ میلیارد تومان تخصیص دهیم تا در پهنه استان تقسیم شود و با این نیت که جاهایی که زکات پرداخت می‌کنند، سهم منابع آنان پررنگ‌تر تخصیص یابد.

 

کد خبر 1100248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha