واکسن فایزر وارد کشور نشده و نخواهد شد/ با قرنطینه هوشمند، محدودیت ها را از افراد واکسینه شده برمی داریم

عین اللهی با اعلام صریح این مطلب که واکسن فایزر وارد کشور نشده و نخواهد شد زیرا کمیته علمی واکسن سینوفارم را برای زنان باردار تاییده کرده و همین هم تزریق می شود؛ جزییات قرنطینه هوشمند را هم بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر بهرام عین اللهی؛ شامگاه چهارشنبه(۷ مهر) در حاشیه بازدید از بیمارستان افضلی پور در جمع خبرنگاران ضمن شکرگزاری از سفر به شهر حاج قاسم گفت: از روح مقدس ایشان می خواهم که به همه ما به ویژه مردم کرمان را کمک کند.

 

 


وزیر بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی افزود: الحمدلله رب العالمین وضعیت شهر کرمان خیلی خوب است و در مرکز واکسیناسیون(شهید پورجعفری) عمدتا" نیروهای داوطلب بودند که از ابتدای واکسیناسیون یعنی از دو ماه پیش بدون وقفه در اینجا کار می کردند.

 




وی با اشاره به اینکه در قضیه واکسیناسیون، مردم خیلی به ما کمک کردند و یک حرکت مردمی ایجاد شده و به خاطر همین حجم زیادی از واکسن تزریق شد؛ اعلام کرد: امروز به ۵۳ میلیون دز رسیدیم و امیدواریم تا یک هفته آینده به ۶۰ میلیون دز برسیم و اگر به این عدد برسیم نفس راحتی می توانیم بکشیم.
 

 

 


وزیر بهداشت ادامه داد: البته فقط واکسیناسیون از بیماری کنترل نمی کند و علاوه بر آن مردم حتماً باید ماسک بزنند و رعایت فاصله را داشته و ضدعفونی بکنند و فکر نکنند حالا که واکسن زدند همه چیز تمام است زیرا آن کشورهایی هم که واکسن کامل زدند اما باز می بینیم درگیر کرونا هستند.

 

 


وی با اعلام اینکه ما با قرنطینه هوشمند ان شاء الله خیلی از کارها و محدودیت ها را از آنان که واکسن زدند، برمی داریم‌؛ درباره جزییات قرنطینه هوشمند توضیح داد: در جاهایی که مردم به ناچار تجمع دارند مثل هواپیما و قطار و اتوبوس و هتل ها و‌‌‌...با کارت واکسن، به راحتی می توانند استفاده کنند‌.

 

 


عین اللهی خاطرنشان کرد: به لحاظ درمانی یکی از ممتازترین مراکز درمانی کشور بیمارستان افضلی پور است که خیلی خوب کار شده ما مریض ها را دیدیم  و کادر پزشکی که بدون وقفه بیش از یک سال و نیم کار می کنند و جوانان هستند و خودشان و خانواده های آنان هم عمدتاً کرونا گرفتند.
 

 



وی آمار بهبودی در این بیمارستان را قابل قبول دانست و با بیان اینکه تامین اکسیژن خیلی مهم است که استاندار برای تامین این مهم خیلی زحمت کشیده؛ تصریح کرد: نگهداری بیمار کرونا با اکسیژن است.

 

 




وزیر بهداشت در خصوص واردات واکسن فایزر به صراحت اعلام کرد: هیچ فایزری وارد نشده و به کمیته علمی دستور دادم بررسی کند و آنان واکسن سینوفارم را برای زنان باردار تایید کردند لذا فایزر وارد نشده و نخواهد شد.
 

 



وی خاطرنشان کرد: همه کارها را با نظر اساتید و متخصصان و دانشمندان انجام می دهیم.
 

 


عین اللهی در پایان در خصوص واکسن آنفلوانزا هم از توزیع آن برای مراکزی که نیاز دارند خبر داد.

کد خبر 1100261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha