۴ رام قطار فوق العاده، زائران اربعین را از خرمشهر تا اهواز، تهران و مشهد جابه‌جا می کند

رسولی از اختصاص چهار رام قطار از مبدا خرمشهر تا اهواز، تهران و مشهد خبر داد و گفت: این قطارهای فوق العاده برای سهولت در جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سعید رسولی» عصر امروز (چهارشنبه 7 مهر) در نشست ستاد اربعین حسینی استان خوزستان که در مرز بین المللی شلمچه برگزار شد اظهار کرد: با توجه به موج بازگشت زائران اربعین حسینی از سفر عتبات عالیات وزارت راه و شهرسازی کلیه امکانات و شرایط لازم را برای تسهیل در روند بازگشت زائران از مرز شلمچه تا خرمشهر و از خرمشهر تا اهواز و همچنین از اهواز تا تهران و مشهد را فراهم کرده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن کشور با بیان اینکه شیوه ‌نامه‌های بهداشتی در قطارها برای زائران در نظر گرفته شده است افزود: توزیع غذای گرم و آب آشامیدنی به صورت رایگان بین زائران در قطار در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به تهیه بلیت برای زائرانی که از تهران عازم مقصدهای دیگر هستند تصریح کرد: راه آهن جمهوری اسلامی این موضوع را برای زائران عازم مقصدهای دیگر از تهران در نظر گرفته شده تا آنها بدون مشکل به شهرهای خود بازگردند.

 

رسولی از اختصاص 2 رام قطار برای جابجایی زائران از مرز شلمچه تا خرمشهر و از خرمشهر تا اهواز به صورت رایگان خبر داد و ابراز کرد: با توجه به ازدحام جمعیت در مرز شلمچه تمامی امکانات برای تسهیل در بازگشت زائران به ویژه آنهایی که از مرز موفق به عبور نشدند توسط راه‌ آهن کشور فراهم شده است.

 

وی اضافه کرد: این دو رام قطار روزانه زائران اربعین و نیز کسانی که نتوانستند به عراق سفر کنند را از شلمچه تا خرمشهر و از خرمشهر تا اهواز به صورت رایگان جابه‌جا می کنند.

 

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین از اختصاص چهار رام قطار از مبدا خرمشهر برای زائران اربعین تا اهواز، تهران و مشهد خبر داد و تصریح کرد: این چهار رام قطار فوق العاده نیز علاوه بر قطارهای روزانه، از مبدا خرمشهر تا اهواز، و اهواز تا تهران و مشهد برای سهولت در جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 1100316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha