عملکرد قوه قضائیه نقش بسزایی در ایجاد امید در مردم دارد

حجت الاسلام تلخابی گفت: قوه قضائیه جایگاه خطیری دارد و کار آن می تواند موجب امیدواری مردم و همچنین ناامیدی مردم باشد به طوری که اگر اجرای حق باشد مردم آرام می شوند ولی اگر اجرای حق نباشد مردم ناامید می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «مجید تلخابی» در جلسه شورای اداری که امروز (پنجشنبه ۸ مهر) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: خداوند متعال در قرآن می فرماید تبعیت از هوای نفس نکنید که منجر به انحراف از حق و سبیل الله است و علت انحراف در واقع تبعیت از هوای نفس معرفی می شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است این قضئیه مورد توجه قرار گیرد و قضات با علم و دانش کافی این مسئله را مورد توجه قرار دهند.

 

وی تصریح کرد: قوه قضائیه جایگاه خطیری دارد و کار آن می تواند موجب امیدواری مردم و همچنین ناامیدی مردم باشد به طوری که اگر اجرای حق باشد مردم آرام می شوند ولی اگر اجرای حق نباشد مردم ناامید می شوند.

 

حجت الاسلام تلخابی تأکید کرد: قوه قضائیه مظهر اقتدار نظام است و بنابراین اگر قوی و قدرتمند عمل کند، نظام قدرت خود را به رخ دنیا می کشد و اگر ضعیف عمل کند، قدرت و اقتدار نظام پایین می آید و نکته بعدی این است که یکی از راه های مبارزه با فساد، وحشت مفسدان از اجرای عدالت است که نظارت عالی بر اجرای احکام بسیار خوب بوده و جای تشکردارد.

 

وی در پایان یادآور شد: در جامعه و فرهنگ ما هنوز قبح برخی امور مانند زندان و مجازات ناشی از جرائم حیثیتی وجود دارد و این قبح باید بماند و این کار هم با رسانه ها،  نهادها و مجموعه های دینی است که ان شاالله مورد غفلت قرار نگیرد.

 

کد خبر 1100427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha