خانه‌های «برکت احسان» در محلات حاشیه شهرهای خراسان جنوبی راه اندازی می‎شود

موسوی گفت: به زودی طرح خانه های«برکت احسان» در جهت کاهش آسیب های محلات حاشیه نشین با هدف استفاده از ظرفیت اهالی محله و بررسی مشکلات آنها از نگاه خودشان و توانمندسازی مردم راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید مجتبی موسوی» امروز (8 مهر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام حدود 12 سال است که در خراسان جنوبی فعالیت می کند، اظهار داشت: طی این مدت حدود 1100 میلیارد تومان در خراسان جنوبی توسط ستاد اجرایی هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه در مشارکت و توانمندسازی اقتصادی و توسعه کارآفرینی در قالب طرح های اقتصادی اجتماع محور و بنگاه محور ستاد اجرایی در استان تاکنون بیش از 930 میلیارد تومان در بحث اشتغالزایی در خراسان جنوبی هزینه شده است، گفت: این اعتبار برای اجرای پنج هزار و 637 طرح در سراسر استان بوده است که از قبل آن 28 هزار و 657 نفر اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان ایجاد شده است.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این تعداد 12 طرح بنگاه محور اقتصادی با ظرفیت اشتغالزایی 11 هزار نفر و با حجم سرمایه گذاری 200 میلیارد تومان است، گفت: همچنین 5 هزار و 807 طرح اشتغال محور در قالب طرح سحاب ظرفیت اشتغالزایی 16 هزار و 821 نفر با بیش از 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

 

موسوی با بیان اینکه 6 طرح کارگاهی با 25 نفر اشتغال در استان داریم، گفت: تاکنون266 طرح عمرانی و زیربنایی با 82 میلیارد تومان را اجرایی کردیم که این طرح ها بیش از 85 درصد وضعیت مالی آنها پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون در بحث اشتغالزایی اجتماع محور حدود 1182 طرح با 45 میلیارد تومان در روستاهای استان اجرا شده و تا آخر سال سه هزار طرح با 145 میلیارد تومان در استان اجرایی خواهد شد، گفت: پایدارسازی اشتغال های ایجاد شده در سال‌های قبل، ایجاد و تکمیل زنجیره تولید طرح های اشتغال محور، کمک به توسعه بازار فروش محصولات، انعقاد تفاهم نامه الگوی پیشرفت جوانی برای بیرجند، انعقاد تفاهم نامه همکاری پیشرفت منطقه ای برای نهبندان، سربیشه و زیرکوه با حجم سرمایه گذاری 5 میلیارد تومان با هدف خدمت رسانی به اقشار آسیب دیده جامعه و انعقاد تفاهم نامه در بحث فعال کردن معادن غیرفعال استان از مهمترین برنامه های سال 1400 ستاد اجرایی برای توسعه خراسان جنوبی است.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 250 معدن غیر فعال در خراسان جنوبی وجود دارد که ستاد اجرایی برای فعال سازی آنها امسال اقدام می کند، گفت: هلدینگ «معنا» ستاد اجرایی امسال در بحث خاک های معدنی با شرطی که فراوری در استان انجام شود و راه اندازی کارخانه کانسارهای فلزی در استان؛ شروع بکار می کند.

 

موسوی افزود: ائمه جمعه شهرستان ها از طرح های اشتغالزایی فرمان امام(ره) در شهرستان ها بازدید کنند و طرح های زیربنایی را از نزدیک ببینند.

 

وی اظهارداشت: فعالیت های اشتغال محور و اقتصادی ستاد اجرایی در خراسان جنوبی امیدآفرینی را در روستاها ایجاد کرده است و باعث مهاجرت معکوس از شهر به روستا شده است.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان جنوبی گفت: به زودی طرح «خانه های برکت احسان» را در جهت کاهش آسیب های محلات حاشیه نشین با هدف استفاده از ظرفیت اهالی محله و بررسی مشکلات آنها از نگاه خودشان و توانمندسازی آنها راه اندازی می کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 1100432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha