شیوه نامه اجرایی بخش های مسابقه چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع) ابلاغ شد

دبیر چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه های علمیه از ابلاغ شیوه نامه اجرایی بخش های مسابقه این جشنواره به استان های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ‌حجت الاسلام محمدرضا شفیعی دبیر چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه های علمیه از ابلاغ شیوه نامه اجرایی بخش های مسابقه این جشنواره به استان های سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام شفیعی در توضیح این خبر افزود: با نزدیک شدن به پایان مهلت ثبت نام خانواده طلاب حوزه های علمیه در چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع)، کمیته های این جشنواره با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی روند برگزاری، شیوه نامه اجرایی بخش های مسابقه این جشنواره را استخراج و پس از انجام فرایندهای مختلف به تصویب رساندند که این شیوه نامه امروز به تمامی استان های کشور ابلاغ شد.

 

 

 


دبیر چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع) اظهار داشت با تعامل و یکپارچگی مثال زدنی که بین استان ها در سراسر کشور میان روسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه های علمیه استان ها ایجاد شده شاهد اتفاقات مبارکی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین طلاب ایرانی و خارجی و خانواده های ایشان هستیم و با اجرای این جشنواره در سه بخش آموزش، مسابقه و محفل، جامعه هدف ما به خوبی با مفاهیم حیاتبخش قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام آشنا و مانوس خواهند شد.
حجت الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه کار قرآنی در مجموعه حوزه های علمیه صرفا به این جشنواره ختم نمی شود افزود: با توافق نامه ای که میان سازمان دارالقرآن الکریم و مرکز خدمات حوزه های علمیه منعقد شده در حال بررسی و نگارش یک طرح بلند مدت 5 ساله در زمینه های مختلف قرآنی و معرفتی برای خانواده طلاب سراسر کشور هستیم و از تمام ظرفیت خود برای این امر استفاده خواهیم کرد.


وی ادامه داد: بخش های آموزش این جشنواره در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، سبک زندگی، پرسمان قرآنی، قصه‌های قرآنی، تفسیر آسان و عفاف و حجاب و صحت قرائت نماز برگزار می‌شود و به برترین‌های این بخش گواهینامه معتبر سازمان دارالقرآن الکریم و جوایزی اهدا می‌شود.
همچنین بخش های مسابقه این جشنواره شامل رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و نقاشی برگزار می‌شود. شفیعی خاطر نشان کرد:  قرار است محافل قرآنی این جشنواره هم طی یک بازه زمانی و در مناسبات خاص ملی و مذهبی در مجتمع‌های محل زندگی طلاب سراسر کشور برگزار شود. 


در ادامه شیوه نامه اجرایی بخش های مسابقه چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع) را می توانید از این قسمت دانلود فرمایید.

کد خبر 1100441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha