نگاه عادلانه و مسأله‌محور شهرداران به بهبود وضعیت موجود ضروری است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: مردم در حوزه شهرداری، نگاه عمومی ندارند و نگاه آنها حاکمیتی است. در حالی‌که شهرداری بخش عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «روح‌الله متفکرآزاد» امروز در آئین تودیع و معارفه شهردار تبریز که در سالن پتروشیمی این شهر برگزار شد، با اشاره به نقش مهم شهرداری‌ها در جلب رضایت عمومی مردم نسبت به نظام اظهار داشت: پیشانی مواجهه مردم با حاکمیت و حوزه پیشبرد مسائل آنها شهرداری و مسائل شهری است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اغلب مراجعات مردمی به نمایندگان مجلس، در حوزه شهری است. خاطرنشان کرد: مردم در حوزه شهرداری، نگاه عمومی ندارند و نگاه آنها حاکمیتی است. در حالی‌که شهرداری بخش عمومی است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به نگاه عادلانه و مسأله‌محور شهرداران به بهبود وضعیت موجود در شهر افزود: نباید مسئولیت‌های بزرگ، مسئولان را از توجه به مسائل کوچک شهری باز دارد.

وی توجه به حوزه رضایتمندی مردم را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید اعصاب و روان مردم آرام و راحت باشد و در این راستا یکی از بخش‌هایی که رضایت مردمی را جلب می‌کند، همین شهرداری است.

همچنین «ایرج شهین باهر» شهردار سابق تبریز به ارایه گزارشی از عملکرد چهار ساله خود پرداخت و اظهار داشت: با فساد در شهرداری مبارزه کردم و در این راه هزینه هم دادم. در دوره پنجم شورا، با انباشت نیرو و بدهی‌ها و رویه‌های نامرسومی که باب شده بود، کار را شروع کردیم. آن دوره، دوره خاصی بود و تاکنون آن‌همه مشکل یک‌ جا جمع نشده بود.

وی با بیان این‌که دوره پنجم شورا تنها دوره‌ای بود که نیروی انسانی، نه تنها افزایش نیافته است، بلکه کاهش یافت، گفت: اولین دوره‌ای بود که برنامه پنج ساله و چشم‌انداز 12 ساله برای تبریز تدوین شد و تبریز با برنامه اداره شد.

کد خبر 1100445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha