برپایی ایستگاه‌ صلواتی به همت کانون مسجد امام حسین تبریز

به مناسبت رحلت پیامبر رحمت(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)،ایستگاه صلواتی به همراه برنامه عزاداری و توزیع ۳۰ بسته معیشتی به همت تلاشگران کانون و بسیج برپا شد.

«حسن سبب کار» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز ضمن تسلیت ایام دهه آخرماه صفر،از برپایی ایستگاه صلواتی به مدت ۱ روز و تدارک و توزیع ۳۰ بسته معیشتی با همت کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) خبر داد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) قم تپه تبریز گفت: مهم ترین و برجسته ترین ویژگی شخصیتی پیامبر رحمت، مهربانی، محبت ورزی، گذشت، بزرگواری و بلندنظری آن حضرت است که اگر این ویژگی ها نبود اصلا امکان نداشت تغییری در آن جامعه پیدا شود. خداوند به روشنی و محکمی خطاب به پیامبر(ص) فرموده است: «فَبِمَا رَحْمَهٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ به سبب رحمتی از جانب خدا تو با مردم ملایم و نرم خو شدی؛ وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لانفضوا من حولک؛ اگر تندخو، سخت دل و خشن بودی قطعا از گرد تو پراکنده می شدند.»

سبب کار افزود: به مناسبت رحلت نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و با مشارکت بسیج پایگاه شهید دستغیب، ایستگاه صلواتی در ایستگاه های سلامت، توزیع ماسک، ماشین نویسی ،چای و ایستگاه صلواتی واکس کفش به همراه پخش مداحی به گونه ای که مزاحمتی برای ساکنان منطقه ایجاد نشود در ۱ روز در محل پارک سرباز گمنام قم تپه روبروی فرهنگسرای الغدیر برای ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) برپا گردید.

وی با بیان اینکه یکی از فصول زندگی رسول اکرم (ص) این بود که فضای بی تفاوتی را به فضای محبت و همکاری و برادری و ایجاد یک مجموعه‌ی همکار با یکدیگر تبدیل کند؛اظهار کرد: در قالب احسان نبوی (ص) و در مرحله دوازدهم از کمک های مومنانه کانون و مسجد،۳۰ بسته معیشتی کامل تدارک و دربین خانواده های آسیب دیده ازبیماری کرونا در منطقه توسط جوانان کانون شبانه و در درب منازل این عزیزان توزیع شد.

سبب کار با اشاره به اینکه در همه مناسبت های مذهبی فعالان کانون و بسیج اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی کرده و این سنت تاثیر بسزایی برای نوجوانان و جوانان داشته،گفت: هم زمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا (ع)، برای پذیرایی ازعزاداران ایستگاه صلواتی به همراه برنامه عزاداری و در کنار توزیع بسته بندی های نذری، بسته های فرهنگی و کلیپ های صوتی مداحی و نوحه خوانی نیز به همت بچه های مسجد و بسیجیان نیز برگزار خواهد شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) قم تپه تبریز ضمن تجلیل صمیمانه از تلاشگران در برپایی این ایستگاه و خیرین، خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری با اقدامات و برنامه های مختلف مشارکت فعال در طرح ملی «فهما» دارد.

کد خبر 1101989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha