افزایش ۳۰۰ درصدی صادرات صنایع دستی گیلان

زارع با بیان اینکه صادرات صنایع دستی گیلان ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است گفت: نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی باید در استان اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» صبح امروز (پنج شنبه، 8 مهر) در جلسه شورای اداری که در استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: تکمیل آزادراه منجیل به رودبار و سدهای شفارود، پلرود و سدهای لاستیکی از جمله پروژه‌هایی هستند که علاوه بر مزیت استانی اهمیت ملی هم دارند.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید باید در تمام شهرستان‌های استان گیلان فعال شود ابراز داشت: مصوبه مربوط به این را قبلا هم اعلام کردیم بنابراین باید در دستور کار ویژه قرار گیرد و فرمانداران هم در این امر اهتمام لازم را داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی و صنعتی باید در دستور کار قرار داشته باشد اذعان کرد: این کار موجب می‌شود از نزدیک با مشکلات و موانع کار تولیدکنندگان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باخبر شویم و مدیران باید این موضوع را هم در دستور قرار دهند و فرمانداران هم جلسات را منظم برگزار کنند.

 

زارع با اشاره به اینکه شاهد افزایش 300 درصدی صادرات صنایع دستی گیلان بودیم افزود: حجم سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری استان از ظرفیت‌های بالای گیلان حکایت دارد که نباید از آن غفلت شود.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان تمام فعالیت‌های انجام شده در بخش‌های تولیدی و صنعتی گیلان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: گیلان در حوزه کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و امیدواریم با کاهش بار بیماری کرونا در هفته‌های اخیر روند فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها رونق بیشتری بگیرد.

 

وی به موضوع ابلاغ نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی هم اشاره داشت و با بیان اینکه این نقشه ملی باید در گیلان هم اجرایی شود اظهار داشت: بر اساس آمارها از سال گذشته بیش از 50 واحد راکد و نیمه راکد به چرخه تولید گیلان بازگشته که روند آن همچنان هم ادامه دارد.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان یکی از اهداف اطلس سرمایه گذاری را فراهم آوردن زمینه مشارکت بیشتر سرمایه گذاران اعلام و خاطرنشان کرد: پتانسیل‌های استان در تمام حوزه‌ها و بخش‌ها بسیار چشمگیر است بنابراین لازم است همه کمک و مساعدت کنند تا به تبع آن ظرفیت اشتغال استان گیلان نیز افزایش پیدا کند.

 

کد خبر 1100461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha