فرهنگ ناب وقف باید در جامعه نهادینه شود 

حجت الاسلام حمید بامری گفت: وقف به عنوان میراثی زیبا از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) برای ما مانده است‌ و گوشه ای از ایثار و جاودانگی را به نمایش می گذارد بنابراین باید این فرهنگ ناب در جامعه ما نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۹ مهرماه حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، گفت: ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: باشد که همه ما از رهگذر کسب تقوا به سر منزل مقصود که حسن عاقبت باشد نائل آییم


امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: گرفتاریها و دل‌مشغولی ها، موجب گسست و سرد شدن محیط خانواده ها شده است و این یک خطر است و عواقب بسیار بدی در نظام خانواده دارد.


وی به ۱۲ مهر ماه روز وقف اشاره کرده و وقف را بهترین مصداق حسنه در نیکوکاری قلمداد کرد و افزود: وقف به عنوان میراثی زیبا از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) برای ما مانده است‌ و گوشه ای از ایثار و جاودانگی را به نمایش می گذارد بنابراین باید این فرهنگ ناب در جامعه ما نهادینه شود.


حجت الاسلام بامری با گرامیداشت آغاز هفته نیروی انتظامی، نیروی انتظامی را مظهر امنیت برای جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: امنیت پایه و اساس است و این امنیت عبارت است از نیروی انتظامی، که ان شاءالله مجاهدت این عزیزان ماجور خواهد بود.


خطیب جمعه عنبرآباد ابراز کرد: تاکید مقام معظم رهبری به همه مدیران ارشد میانی و پایین دستی ارتباط مستقیم و مسمتر با مردم است و حضور در صفوف نماز جمعه و جماعات و اجتماعات مردمی، برای مدیران یک ضرورت است و این مقامات و پست های مقطعی فقط یک آزمون الهی است و آنچه می ماند قدر دانستن فرصت ها و خدمت به مردم است.


حجت الاسلام بامری اظهار کرد: تکیه دادن به صندلی چرخ دار و پشت میز نشستن کافی نیست بلکه باید در میان میدان بود، که موجب تسریع در حل مشکلات جامعه است بنابراین استقرار مسئولین در میدان مدیریتی و استفاده از زمان و مکان به کیفیت ارائه خدمات کمک خواهد کرد که از فرصت ها استفاده بیشتر خواهد شد، آنچه نیاز شهرستان ما نیز است.


وی در خاتمه با بیان اين مطلب که اظهارات ناپخته رئیس جمهوری آذربایجان اشتباه راهبردی او را نمایان می کند، تاکید کرد: این اظهارات تله سیاسی و امنیتی درگیر کردن ایران در آتش فتنه های دشمنان در مسئله آذربایجان است اما ایران استاد صبر و خویشتن داری است مخصوصا در مورد همسایگان خود و هیچگاه به صهیونیست ها اجازه نخواهیم داد که آنها از این جور مسائل سوء استفاده کنند.

کد خبر 1100665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha