سیاست خارجی دولت سیزدهم معطل برجام نخواهد ماند

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: بسیاست خارجی دولت سیزدهم معطل برجام نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۹ مهرماه حجت الاسلام «محمد جعفری» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: ادعاهای بی‌اساس و بدون منطق «رافائل گروسی» که هر از چندگاهی و کاملا هم ‌سو با اظهارات کاخ سفید علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ایراد می‌شود، نه ‌تنها در مسیر روان‌سازی مناسبات فنی فی ‌مابین هیچ کمکی نمی‌کند بلکه بیان‌گر آن است که اراده‌ای جدی در مقامات آژانس برای مشکل‌آفرینی هدایت‌شده برای ایران در حال پیگیری است.


امام جمعه موقت آسمینون ابراز کرد: تروئیکای اروپایی در بیانیه‌ای آورده‌‌اند؛ ما شدیدا نگران این هستیم که ایران به‌طور کامل توافقی را که در تاریخ ۱۲ سپتامبر با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس به‌آن رسیده بود، اجرا نکرده است و مدیرکل را مجبور کرده تا تنها در عرض ۲ هفته گزارشی را در خصوص عدم پایبندی صادر کند.


وی بیان کرد: اگر ایران نگذارد تا آژانس اتمی دوربین‌ها را در کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ کرج جایگزین کند، آژانس اتمی توانایی تثبیت مجدد تداوم اطلاعات در آینده را از دست خواهد داد.


حجت الاسلام جعفری ادامه داد: ما از ایران می‌خواهیم که فورا دسترسی به‌تاسیسات کرج را برای آژانس اتمی مهیا کند و اجازه دهد دوربین‌ها تعویض شوند.


خطیب موقت جمعه آسمینون خاطرنشان کرد: سخنان لجام گسیخته و ابهام‌آلود بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل، را باید آتش تهیه این تحرکات دانست، آنچه در سخنان بایدن، بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند، استفاده دوباره رئیس جمهوری آمریکا از گزاره‌های مشروط است!.

وی با بیان این مطلب که بایدن بازگشت واشنگتن به ‌برجام را مشروط به‌ بازگشت ایران به‌ توافق می‌داند، اظهار کرد: مثلث مذکور با تکرار بازی نخ‌نمای خود می‌خواهند برای مذاکرات آینده که احتمالا وین ۷ نام خواهد گرفت با عطش زیاد اما با قیافه‌ طلبکارانه، تقلاهایی را صورت دهند تا دست خالی نباشند اما باید بدانند آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت چرا که سیاست خارجی دولت سیزدهم معطل برجام نخواهد ماند.


حجت الاسلام جعفری با اشاره به روز وقف، عنوان کرد: دین مبین اسلام به گونه‌ای اساسی و ریشه‌ای تمام نیازهای جامعه و پیروان خود را بررسی کرده و راه حل هایی را ارائه داده که ضامن و دربردارنده گسترش عدالت و مساوات است.


امام جمعه موقت آسمینون تاکید کرد: برخی از این قوانین عبارتند از زکات، خمس، صدقه و وقف که آنها مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف می کند البته یکی از سنت‌های حسنه و روش‌های نیکو وقف است.


وی تصریح کرد: وقف کردن در میان مردم دارای ارزش والایی است چرا که در پیشبرد شئون زندگی و استحکام پایه های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی جامعه اسلامی نقش موثر دارد.


حجت الاسلام جعفری با تبریک هفته نیروی انتظامی از زحمات نیروهای انتظامی خدوم و همیشه در صحنه کشور و منطقه و کسانی که در راه امنیت و حراست از وطن، جان و مال مردم تلاش می‌کنند قدردانی کرده و یاد شهدای این عرصه را گرامی داشت.


خطیب موقت نمازجمعه آسمینون در رحلت شهادت گونه پیامبر گرامی اسلام شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)را به عموم مسلمانان و شیعیان تسلیت گفت.

کد خبر 1100668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha