ممنوعیت ورود کالای کر‌ه‌ای، یک مدیریت هوشمند است

حجت الاسلام کرامتی با اشاره به بدعهدی شرکت های کره ای پس از خروج آمریکا از برجام و رشد کیفی و کمی تولیدات داخلی در غیاب کشورهای خارجی، گفت: ممنوعیت ورود کالاهای کره ای یک مدیریت هوشمند برای رشد اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان، با یادآوری اینکه دهه آخر صفر را دهه حزن و  اندوه شیعه است، گفت: پیامبر گرامی اسلام دوران رسالت سختی در مهد کفر و انحطاط اخلاقی سپری کردند و پس از مهاجرت به مدینه،  در یک دوره  حکومت ۱۰ ساله، جامعه ای با انحطاط فکری را چنان تحول دادند که تبدیل به جامعه اخلاقی و الهی شد و نقش اساسی در پیشرفت اسلام تا قرن ها ایفا می کند.
امام جمعه گلپايگان با تبیین اینکه موتور محرک پیشرفت اسلام، پیامبر اسلام است، بیان کرد: پیامبرگرامی اسلام اخلاق عملی و نظری را توام داشتند و اولین عامل به دستورات الهی بود و علم و معرفت و آگاهی در حکومت اسلامی مورد توجه داشت.
وی به  اقتدار و عزت و تلاش های پیامبر برای رفع مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: اقتدار و عزت و تلاش ی وقفه برای حل مشکلات جامعه نیاز امروز جامعه است و اصول انسان سازی و جامعه سازی در تمدن نوین اسلام همان اصول و ملاک های معرفی شده توسط پیامبرگرامی اسلام است.
حجت الاسلام کرامتی ارتحال علامه حسن زاده آملی را خسارتی بر جامعه علمی دانشگاه و حوزه های علمیه  توصیف کرد و ادامه داد: دانشمندی با بیش از ۱۹۰ کتاب در علوم و فنون مختلف، یک چهره انقلابی و مدافع  امام راحل و مقام معظم رهبری بود.
امام جمعه گلپايگان در تبیین دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای لوازم خانگی کره ای به کشور ، تشریح کرد: کره جنوبی پس از خروج آمریکا از برجام زیر تعهدات خود زد و پاسخ گو نبود و هنوز اموال و دارایی ایران اسلامی را بلوکه کرده است و در ماه های اخیر تلاش های فراوانی کرد که بازار خود در ایران را احیا کند
وی به تجربه موفق شرکت های تولیدی داخلی پس از خروج شرکت های خارجی اشاره کرد و افزود: وارد کردن تولیدات خارجی می توانست کمر تولید داخلی را بشکند ولذا با دستور رهبری ، از تولید داخلی و کارگر ایرانی حمایت شد.
حجت الاسلام کرامتی این مدیریت و حمایت از تولید را یک نمونه از مدیریت هوشمند خواند و تبیین کرد: اگر چنین مدیریت هوشمندی در صنعت به کار گرفته شودمی توان شاهد رشد اقتصادی در کشور بود و این مدیریت ، یک درس عبرت برای کشور ها و شرکت هایی است که در هنگام نیاز ، کشور را رها و بد عهدی می کنند./

کد خبر 1100743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha