ضرورت تفکر به چیستی ولایت فقیه در دوره غیبت

حجت الاسلام اسماعیل پور با تاکید بر اینکه باید به چیستی ولایت فقیه در دوره غیبت فکر کنیم گفت: آدم های دور و بر امام زمان(عج) باید از نظر مبنایی، نگاهی و تفکری قوی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «رجب اسماعیل پور» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۹ مهر) با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر قدردانی از ایثارگری هایی که برای حفظ آرمان های انقلاب اتفاق افتاد تاکید کرد.



امام جمعه موقت سنگر همچنین به هفته «وقف» اشاره کرد و افزود: الزاما نباید کارهای بزرگی برای وقف انجام شود بلکه با کارهای کوچک در فضای فرهنگی مانند اهدای قرآن، چند کتاب دینی و اعتقادی به جمع های عمومی می توان به این موضوع اهتمام ورزید.



وی در ادامه به فعالیت های دولت جدید اشاره و اذعان کرد: از رییس جمهور قدردانی می کنیم که از وزرای خود خواسته است زمینه را برای تغییرات امور و ایجاد فضای کاری فراهم کنند.



حجت الاسلام اسماعیل پور تاکید کرد: هرچه به ظهور ولی عصر(عج) نزدیکتر می‌شویم این اتفاق باید بیشتر و پررنگ تر باشد و امیدواریم همه وزرا هم به همین سمت و سو بروند.



وی از مردم نیز خواست با مقداری صبر و حوصله مانع از وارد شدن هر گونه ضربه ای به این حرکت شوند.



حجت الاسلام اسماعیل پور در ادامه خطاب به فعالان فرهنگی شهر در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: هیات مذهبی، پایگاه‌های بسیج، دارالقران ها و... فرمایشات حضرت امام(ره) را مد نظر قرار دهند و طوری فکر و عمل کنند که زمینه سازی برای فرج امام زمان(عج) باشد.



وی گفت: طبق فرمایش امام (ره) هر کسی مسئول است در جایگاهی که قرار دارد با نگاه آخرالزمانی کار کند و اگر در کار خودش امام زمان(عج) را معرفی نکند در جایگاه مسئولیتی خود خیانت کرده است.



حجت الاسلام اسماعیل پور اضافه کرد: این مهم است که ما هر حرفی را که می زنیم و هر عملی را انجام می دهیم در مسیر امام زمان(عج) باشد.



وی همچنین با تاکید بر اینکه باید به چیستی ولایت فقیه در دوره غیبت فکر کنیم اظهار کرد: قبل از هر چیز بیاییم این را برای خود حل کنیم که چرا باید از ولایت تبعیت کنیم و قرار است ولایت فقیه ما را به کجا ببرد!



حجت الاسلام اسماعیل پور گفت: اگر در هیچ نماز جمعه و منبر، حلقه های صالحین و... از ولایت فقیه حرفی زده نشود چگونه می توانیم نسل ها را آماده و مسیر را برای فرج آقا مهیا کنیم.



وی خاطر نشان کرد: خیلی از کارشناسان غربی که ما را تجزیه و تحلیل می‌کنند این انقلاب را مقدمه انقلاب بزرگ جهانی می‌دانند و اگر ما در این دوره نتوانیم نحوه اطاعت از بزرگتر جامعه را تمرین کنیم، حقیقت اجتماعی و اداره جامعه چگونه ادامه می یابد.



حجت الاسلام اسماعیل پور اظهارداشت: آدم های دور و بر امام زمان(عج) باید از نظر مبنایی، نگاهی و تفکری قوی باشند و اگر در دوره غیبت این جایگاه را بشناسیم این پیام را به سمت خدا و امام خود میفرستیم که ما آماده ایم.

کد خبر 1100745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha