تصویب ۴۳۰میلیارد تومان اعتبار در سفر استاندار خراسان شمالی به شیروان

استاندار خراسان شمالی از تصویب و اختصاص ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان شیروان خبر داد و گفت: از این مبلغ، ۳۷۰ میلیارد تومان جهت تسهیلات حوزه اقتصادی و ۶۰ میلیارد تومان برای حوزه عمرانی و زیر ساخت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛  «محمد علی شجاعی» عصر جمعه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان شیروان اظهار کرد: میانگین سرانه آرد استان ۹.۵ درصد و این شهرستان ۱۰.۳۳ درصد است که این رقم بالاتر از استان است و با توجه به اینکه توزیع آرد براساس جمعیت روستایی است، نیاز است آسیب شناسی در این راستا صورت گیرد.

 

 

استاندار خراسان شمالی با اشاره به احکام شهرداران شیروان و شهر زیارت اظهار داشت: در این راستا کار درست را انجام خواهیم داد و حرمت آرای مردم را حفظ خواهیم کرد زیرا که ملاک عمل ما قانون است، قانون برای اجرا نوشته شده است احکام شهرداران کل استان را که مشکل قانونی نداشته باشند و مسیرش را طی کرده باشند انجام خواهیم داد.

 

 

وی با انتقاد از عدم پیگیری طرح های ورزشی شیروان گفت: در صورت داشتن اعتبارات و پیشرفت مناسب طرح ها، طرح های ورزشی طی یکماه باید به اتمام برسد و دیگر به هیچ وجه نباید پروژه جدید به این دستگاه در شهرستان داد.

 

 

وی عنوان کرد: برای آب پیگیری های زیادی انجام شده که آب سرانی شیروان آزاد شده و با ۴۰ میلیون مترمکعب آن موافقت شده که انشالله بیشتر خواهد شد.

 

 

استاندار خراسان شمالی گفت: پل بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی شیروان که ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار می طلبد از محل ملی تامین اعتبار خواهد شد.

 

 

شجاعی در خصوص وام روستایی شهرهای زیر پنج هزار نفر جمعیت گفت: پی گیری صورت گیرد تا سهمیه ای در نظر گرفته شود و هر چه زمین که منع قانونی ندارد ساخت و ساز در آن صورت گیرد.

 

 

وی در خصوص شهرهای تازه تاسیس که برخی از امکانات از جمله ماشین آلات را ندارند، گفت: پیگیری شود تا برای شهرهای تازه تاسیس اولویت های لازم، داده شود.

 

 

وی درباره وصول مطالبات شهرداری از ادارت شهرستان گفت: مراحل از نظر قانونی طی شود و براساس برنامه زمان بندی شده پرداخت شود.

 

 

استاندار خراسان شمالی در خصوص اشتغالزایی بانوان گفت: امسال ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات خُرد و خانگی برای بانوان شیروان در نظر گرفته شده است که برای درآمدزایی آنان ایجاد بازارچه خواهیم کرد و با همکاری بنیاد مسکن، حوزه روستایی و دهیاری واگذاری اراضی منوط به بازارچه صنایع دستی بانوان انجام شود.

 

 

شجاعی با اشاره به اهمیت فضاهای ورزشی برای بانوان گفت: برای مکان هایی که فضای مناسبی برای ورزش بانوان نیست سالن ورزشی کوچک مصوب و تعریف شود.

 

 

 

کد خبر 1100760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha