کارگاه نقد مجموعه مستند«مادران آفتاب» در زنجان برگزار شد

کارگاه یک روزه نقد و بررسی مجموعه مستند «مادران آفتاب» با حضور محمد نیکدل، نویسنده، کارگردان و مستندساز و کارگردانان و عوامل سازنده در حوزه هنری استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در کارگاه یک روزه نقد و بررسی مجموعه سیزده قسمتی مستند «مادران آفتاب» مهدی خدایی، میثم سیفی، حسن مهرآذر، جعفر موسوی، ابوالفضل گلفام، وحید انصاری، شبنم طارمی، مینا غرقی از کارگردانان مجموعه مستند سیزده قسمتی «مادران آفتاب» حضور داشتند.

 

محمد نیکدل با ابراز خرسندی از حضور در حوزه هنری زنجان و جمع مستندسازان مجموعه «مادران آفتاب» گفت: معمولا کارها تولید شده در استانها را در جایگاه یک مخاطب تماشا می‌کنم و کارگاه یک‌روزه نقد و بررسی مجموعه مستند «مادران آفتاب» بایستی از لحاظ محتوایی مفاهمه و از لحاظ فنی هم‌اندیشی قلمداد شود.

 

در کارگاه نقد و بررسی مجموعه مستند «مادران آفتاب» هر یک از فیلم‌های کوتاه این مجموعه پس از نمایش، از لحاظ فرم و محتوا و روند سوژه‌یابی پروژه و فرآیند تولید به طور جداگانه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 

مجموعه مستند سیزده قسمتی «مادران آفتاب» با موضوع مادران شهدا است که توسط هنرمندان مستندساز زنجان تولید شده است.

 

در این مستند سعی بر ان بوده است تا به سبک زندگی مادران شهدای روستا پرداخته شود، بر همین اساس هر قسمت از این مجموعه به یکی از مادران شهدای روستایی اختصاص یافته است.

 

سه قسمت از این مجموعه مستند در منطقه ماهنشان، چهار قسمت در منطقه ابهر و خرمدره، یک قسمت در منطقه خدابنده، چهار قسمت در منطقه طارم و یک قسمت در روستاهای شهرستان زنجان تولید شده است.

 

«گل‌بس»، «باجی»، «ماهی»، «ماما»، «گلثوم»، «تاج‌النساء»، «مادر»، «گلین فرنگ»، «گلچین چمن‌آرا»، «کوکب»، «حاج آبا»، «قدم‌خیر»، «محترم» عناوین مجموعه سیزده قسمتی «مادران آفتاب» می‌باشد.

 

کد خبر 1100800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha