پرداخت ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ایلام

رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی ایلام از پرداخت ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ایلام خبر داد.

«هرمز اقبالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در شش ماه اول سال جاری مبلغ ۶۸۰ میلیارد  ریال تسهیلات از محل اعتبارات خط ویژه مکانیزاسیون  کشاورزی با همکاری مدیریت شعب بانک کشاورزی استان برای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی به بهره برداران زیربخش کشاورزی استان پرداخت کرده است.

 

وی افزود: در راستای پرداخت اعتبارات مذکور، تعداد ۱۸۵ دستگاه انواع تراکتور زراعی و باغی، ۹ دستگاه انواع کمباین و ۴۹۴ دستگاه انواع ادوات کشاورزی شامل ادوات خاک ورزی، کاشت، داشت و برداشت  توسط کشاورزان استان خریداری شده است.

 

رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۸ با وضع تحریم های ظالمانه و اعمال سهمیه بندی توزیع تراکتور به استان های کشور از سوی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و شرکت تراکتور سازی ایران انجام می شود، از طرفی با توجه به حجم بالای متقاضیان و محدودیت در سهمیه های تخصیصی به استان، میزان جذب اعتبارات استان در شش ماهه اول سال  جاری با جذب ۱۰۰ درصدی همراه بوده است، به طوری که با جذب انواع تراکتور و کمباین، شاخص ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان تا پایان شش ماهه اول سال جاری به عدد ۱.۵۵ اسب بخار در هکتار رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که با تقویت شاخص های ضریب و درجه مکانیزاسیون، کاهش هزینه های تولید، افزایش راحتی و جذابیت کار کشاورزی، انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش بهره وری تولید و در نهایت افزایش درآمد را برای کشاورزان به همراه خواهد داشت.

 

اقبالی گفت: بنابراین مکانیزاسیون کشاورزی به عنوان یک رویکرد اساسی در تولید محصولات کشاورزی مطرح است به طوری که به مفهوم کاربرد ماشین در فرآیند تولید و مدیریت مصرف نهاده ها که موجب ارتقاء بهره وری تولید خواهد شد.

کد خبر 1100905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha