بالغ بر ۱۰۱ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد گیلان سالمند هستند

فلاحتی از تحت پوشش بودن ۱۰۱ هزار و ۶۰۰ خانوار از مددجویان سالمند توسط کمیته امداد استان گیلان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس فلاحتی» امروز (۱۰ مهر) در جمع خبری با اشاره به هفته تکریم منزلت سالمندان از ۶ لغایت ۱۲ مهرماه با شعار «سالمندی ناتوانی نیست»، با بیان اینکه ۸۰ درصد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد گیلان را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: ۱۰۱ هزار و ۶۰۰ خانوار از مددجویان سالمند تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند.
 
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان افزود: این مددجویان در طول سال از خدمات کمک‌هزینه معیشت، خدمات بهداشتی و درمانی، تأمین جهیزیه فرزندان، وام کارگشایی، ودیعه مسکن، اردوهای زیارتی، هزینه‌های نگهداری، تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی، آموزش‌های فکری، فرهنگی و مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.
 
وی تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقاء فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقاء سطح عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس در آنان را محورهای اصلی تکریم سالمندان برشمرد و اظهارداشت: کمیته امداد در تلاش است خدمات بیشتری به سالمندان تحت حمایت با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، دستگاه‌های اجرایی، مشارکت مراکز نیکوکاری و حامیان و خیران ارائه دهد.
 
فلاحتی از تخصیص حدود هفت میلیارد ریال اعتبار به‌منظور تکریم سالمندان خبرداد و بیان داشت: این میزان اعتبار در قالب کارت هدیه و یا بسته‌های حمایتی و بهداشتی به این افراد اعظا می‌شود.
 
به گفته وی توزیع بسته سلامت بین سالمندان و تحویل آن به درب منازل این افراد، بازدید مددجویان بستری در آسایشگاه سالمندان و دلجویی از آنان، بازدید از خانواده‌های دارای سالمند، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشت و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان، برپایی پایگاه‌های مجازی مشاوره و ارائه خدمات مشاوره سلامت به صورت مجازی و تلفنی در خصوص پیشگیری، مقابله و درمان بیماری‌های واگیردار به ویژه بیماری کرونا، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و مسابقات متناسب با سالمندی از دیگر خدماتی است که به مددجویان سالمند تحت حمایت در این هفته ارائه می‌شود.
 
فلاحتی پرداخت کمک هزینه تأمین لوازم ضروری زندگی، پرداخت تسهیلات مسکن، پرداخت کمک هزینه ازدواج و تسهیلات خود اشتغالی به فرزندان سالمندان، پرداخت وام کارگشایی به سالمندان متقاضی را از دیگر خدماتی اعلام کرد که به مددجویان سالمند تحت حمایت داده می‌شود.
 
وی با تاکید بر لزوم کمک خیران به کمیته امداد در توانمند سازی، نگهداری و رفع نیازهای اساسی سالمندان خاطرنشان ساخت: تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، تخت طبی، دستگاه اکسیژن ساز و واکر و همچنین لوازم مصرفی بهداشتی از جمله نیازهای ضروری سالمندان تحت حمایت است.
کد خبر 1100972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha