یکی از اصول راهبردی انقلاب حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی است

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت:یکی از اصول اصلی و راهبردی انقلاب اسلامی حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی است و حمایت انقلاب اسلامی ایران از مردم و انتفاضه فلسطین بر هیچ کس پوشیده نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «حجت گنابادی نژاد» در دیدار با شخصیت‌های فرهنگی و علمای دینی کشور لبنان ضمن تاکید بر حفظ اتحاد امت اسلامی، گفت: کشور لبنان امتیازات بسیاری دارد که یکی از آن وجود ظرفیت‌های فکری و دینی متنوع در این کشور است، پیروان ادیان و مذاهب مختلف از دیرباز در این کشور کنار هم به صورت مسالمت‌آمیز زندگی کرده‌اند و اگر چه در دوره‌هایی برخی خواستند بین آنها تفرقه ایجاد کنند اما در حال حاضر شرایط بسیار خوبی در این کشور حاکم است.

 

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: یکی از اصول اصلی و راهبردی انقلاب اسلامی حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی است و حمایت انقلاب اسلامی ایران از مردم و انتفاضه فلسطین بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب ما همواره از آرمان‌های ملت فلسطین دفاع کردیم و این را یک اولویت و اصل می‌دانیم این در حالی است که متاسفانه امروزه بسیاری از کشورهای عربی با اسرائیل رابطه‌ای دوستانه برقرار کرده‌اند.

 

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد ابراز کرد: انقلاب اسلامی همواره مدافع مردم فلسطین بوده علی رغم اینکه در فلسطین شیعه‌ای وجود ندارد و یا تعداد شیعیان آن بسیار محدود است و این امر بیانگر این است که ما گرایشات مذهبی نداریم بلکه نگاه ما بنا به فرمایشات امام راحل(ره) ایجاد و حفظ وحدت بین امت اسلامی است.

 

معاون تبلیغات اسلامی آستان مقدس رضوی بیان کرد: ما امروز افتخار می‌کنیم به اندیشه و تفکر علما و اندیشمندان بزرگ کشور لبنان که واقع بینانه و دقیق به اوضاع زمانه اشراف دارند و این افکار مترقی سرمایه‌ای بزرگ برای کشور لبنان و همچنین پیکره امت اسلامی محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره «وَائْتَلَفَتِ الْفُرْقَةُ» بیان کرد: یکی از ویژگی‌های امام رضا(ع) تبدیل کردن اختلافات امت اسلامی به همگرایی و اتحاد است، لذا در نگاه انقلاب اسلامی که برگرفته از سیره اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) است اتحاد و همگرایی امت اسلامی مهمترین رکن به شمار می‌آید.

کد خبر 1100987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha