حل مشکلات مردم باید مسجدمحور شود

حجت‌الاسلام گشول با بیان اینکه حل مشکلات مردم باید مسجد محور باشد گفت: امام هر محله با احصای ظرفیت‌ها و اطلاع کافی از مشکلات مردم و اولویت‌بندی آنها در شورای فرهنگی مساجد با مسئولین و امام جمعه ارتباط گرفته و مسئولین را برای پاسخگویی دعوت کند.

حجت‌الاسلام مجید گشول در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  در مورد الگوی تعامل دولت مردمی با مردم و بهره‌برداری از ظرفیت نمازهای جمعه و مساجد برای ارتباط مستقیم و بی‌واسطه گفت: برای تحقق الگوی تعامل دولت مردمی با مردم و بهره‌برداری از ظرفیت نمازهای جمعه و مساجد برای ارتباط مستقیم با مردم از راهکارهای گوناگونی می‌توان استفاده کرد. یکی از این راه‌ها ارائه میز خدمت در مساجد و مصلی‌ها است. با اجرای این برنامه مسئول مستقیما می‌تواند پاسخگوی مشکلات مردم بوده و به صورت میدانی و از نزدیک از مطالبات مردمی را جمع‌آوری نموده و آن‌ها را تا حل کامل دنبال کند.

 

امام‌جمعه کوار فارس افزود: یکی از کارهای دیگر تهیه صندوق‌های پیشنهادات و انتقادات است که می‌توان در مصلی‌ها و مساجد نصب نموده و با استفاده از این صندوق‌ها پیشنهادهای مردمی را بررسی نمود. از طرف دیگر برگزاری جلسات پرسش و پاسخ نیز از دیگر راهکارهای ارتباط مستقیم مردم و مسئولین است.

 

وی ادامه داد: طرح دیگر طرح امام محله و حضور مسئولان در مساجد است. امام هر محله با احصای آسیب‌ها و ظرفیت‌ها و اطلاع کافی از مشکلات مردم و اولویت‌بندی آنها در شورای فرهنگی مساجد می‌تواند با مسئولین و امام جمعه ارتباط گرفته و مسئولین را برای پاسخگویی به مسجد محله دعوت کند.

وی در ادامه صحبت های خود در مورد دیدار چهره به چهره مردم و مسئولین در مساجد گفت: حضور مسئولین در مساجد و مصلی‌های نماز جمعه مایه دلگرمی مردم می‌شود. مسئولین می‌توانند پیش از خطبه‌ها در مصلاهای نماز جمعه با مردم صحبت نموده و خدمات، کمبودها و برنامه‌های آینده را برای مردم بازگو کنند.

 

امام جمعه کوار تصریح کرد: مسئولین باید در نمازهای جمعه حضور مستمر داشته و علاوه بر این برنامه‌ سرکشی مستمر به مساجد را نیز در دستور کار خود قرار دهند. از طرف دیگر دولت نیز باید به کمک به مساجد و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی اهتمام ورزد. مثلا مساجد و مصلاهای نیمه کاره‌ای وجود دارد که دولت می‌تواند به تکمیل آن کمک کند.

 

امام جمعه کوار اظهار کرد: در کنار این خانه‌های عالم نیز یکی مسائل مهمی است که دولت می‌تواند به ساخت و تکمیل آن در سراسر کشور کمک کند. برای ایجاد یک رابطه خوب با مردم و بیشتر شدن همدلی بین مردم و مسئولین، مسئولین باید در نمازهای جمعه حضور مستمر داشته و علاوه بر این برنامه‌ سرکشی مستمر به مساجد را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام گشول با اشاره به مطالبه‌گری‌های ائمه جمعه برای مردم گفت: با توجه به ارتباط ائمه جمعه با ائمه جماعات و اقشار مختلف مردم، ائمه جمعه برای احیای حقوق مردم مطالبه‌گری‌هایی می کنند که دولت باید به این مطالبه‌گری‌ها توجه کند. دولت باید توجه داشته باشد که ائمه جمعه روی چه مسائلی تاکید دارند و چه اولویت‌هایی را برای حل مشکلات مردم مطرح می‌کنند. مسئولان باید انتقادپذیر بوده و انتقادات را واقع‌بینانه بررسی نموده و به آن توجه کنند. دولت نیز می‌تواند پایگاه‌های اینترنتی را برای جمع‌آوری انتقادات طراحی نموده تا ائمه جمعه و جماعات و به طور کلی توده‌های مردم انتقادات خود را بتوانند به گوش مردم برسانند.

 

وی با اشاره به لزوم شبکه‌ای شدن مساجد گفت: دولت علاوه بر کمک‌هایی که باید به مساجد بکند باید به شبکه‌ای شدن مساجد کمک کند. حل مشکلات مردم باید مسجدمحور شده و دولت نقش مهمی در کنار مردم دارد که این موضوع را محقق کند.

کد خبر 1101403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha