باید در همه حال به اهل بیت(ع) توسل کنیم

آیت الله خاتمی گفت: ما هر چه داریم از اهل بیت (ع) داریم و در همه حال باید به آنها توسل کنیم، تقوای الهی پیشه کنیم و به زیارت اهل بیت (ع) برویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «سید احمد خاتمی» در مراسمی که به مناسبت فرارسبدن دهه وقف در آستان مبارک خواجه اباصلت برگزار شد؛ بیان کرد: بر اساس تجربیات ۵۰ سال درس طلبگی در حضور اساتید برجسته همین بس که در این عرصه اگر کسی می خواهد موفق شود باید اهل توسل باشد، در زیر سایه اهل (ع) قرار گیرد و از آنها تبعیت کند در غیر این صورت دچار گمراهی خواهد شد.

 

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی در ادامه به اساتید برجسته ای چون مرحوم امام راحل (ره) مرحوم مرعشی، شیخ عبدالکریم حائری یزدی و میرزای شیرازی اشاره کرد ؛ و افزود: همه این اساتید نسبت به اهل بیت به ویژه امام حسین (ع) ارادت ویژه ای داشته اند و برای زنده نگه داشتن یاد حماسه عاشورا از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند.

 

وی بیان کرد: ما هر چه داریم از اهل بیت (ع) داریم و در همه حال باید به آنها توسل کنیم، تقوای الهی پیشه کنیم و به زیارت اهل بیت (ع) برویم، در برخی از روایات هفتاد حج و در برخی هزارحج و عمره و در برخی یک میلیون و در برخی هفتاد هزار حج وعمره پاداش زیارت امام رضا «علیه السلام» قرار داده شده است. همچنین در روایتی از امام رضا (ع) می فرمایند: هر که با تقوا تر باشد ، سعادتمندتر است.

 

آیت الله خاتمی گفت: امام راحل (ره) نزدیک محرم با گریه های خود، مردم را به استقبال محرم می برد و مرحوم میرزای شیرازی وقتی دید امامین در سامرا غریب هستند حوزه علیمه را به سامرا منتقل کرد و در ایام محرم دسته عزاداری را راه اندازی کرد و خود به عنوان سردسته عزاداران و علما و مراجعه تقلید به عنوان سینه زن و عبدالکریم حائری نوحه خوان این دسته عزاداری شدند.

 

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی به پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ افراد زیادی برای امام حسین (ع)  عزاداری کرده اند و در سالهای اخیر نیز، اجتماع عظیمی از مسلمانان و غیر مسلمانان در اربعین در کربلا صورت گرفت به گونه ای که قبل از شیوع کرونا بیش از 20 میلیون نفر در اربعین لبیک یا حسین می گفتند و امسال با وجود کرونا حدود 7 میلیون نفر در اجتماع عظیم اربعین شرکت کردند.

کد خبر 1101449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha