توسعه صنعت گردشگری پویایی و نشاط اجتماعی را در جوانان روستانشین ایجاد می‌کند

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: توسعه صنعت گردشگری و رونق اقامتگاههای بومگردی، پویایی، نشاط اجتماعی و اقتصادی را در جوان روستانشین ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیتالمقدس استان کردستان در بازدید از روستای گردشگری نیر، اظهار کرد: امروزه رونق اقامتگاههای بوم گردی در دل طبیعت زیبای روستاهای کردستان نه تنها جذابیتی خاص را در گردشگری سبز نمایان ساخته است بلکه با توسعه این صنعت، پویایی، نشاط اجتماعی و اقتصادی را در جوان روستانشین ایجاد کرده است.

 

 

وی افزود: بومگردی، صنعت جدیدی است که بطور کامل شناخته شده نیست و هدف آن زنده کردن آداب و رسوم مردم روستا، صنایع دستی و احیا کردن فرهنگ آنها است.

 

 

سردار حسینی تصریح کرد: صنعت بوم گردی فرصتی است که افراد برای یک روز هم که شده از زندگی شهری فاصله گرفته و زندگی روستایی را تجربه کنند.

 

وی تأکید کرد: با وجود تبلیغات و ایران هراسی که در آنسوی مرزها انجام می شود با فعال کردن صنعت بوم گردی در استان های مختلف می توان فرهنگ صلح، آرامش و دوستی ایرانیان را به دنیا معرفی کرد.

 

سردار حسینی بر لزوم حمایت دستگاه‌های متولی از فعالان عرصه بوم گردی و گردشگری روستایی تاکید کرد.

 

 

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه پای صحبتها و درد دلهای فعالان عرصه بوم گردی روستای نیر نشست و موانع و مشکلات سد راه انها را بررسی کرد.

 

 

روستای نیر از روستاهای منطقه ژاورود سنندج است که در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی شهر سنندج قرار دارد.

کد خبر 1101503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha