برگزاری برنامه‌های  ۲۸ صفر در یکصد نقطه شهرستان ملایر

حجت الاسلام نجفی گفت: برنامه‌های ۲۸ صفر در یکصد نقطه شهرستان ملایر برگزار می شود.

«حجت الاسلام روح الله نجفی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: با توجه به فرا رسیدن سالروز رحلت جانگذار پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) برنامه‌های مختلفی نیز در سطح شهرستان ملایر برگزار می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری برنامه‌های عزاداری و سوگواری 28 صفر در یکصد نقطه شهرستان شامل مساجد ، فضای باز و خیابان‌های شهرستان ملایر خبر داد و افزود: این برنامه‌ها با حضور هیات مذهبی و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

وی  همچنین از ویژه برنامه عزاداری و سوگواری  پیامبر اکرم (ص)در شهر ملایر خبر داد و گفت: این مراسم به صورت دسته عزاداری از مسیر میدان امام حسین (ع) مقابل دفتر امام جمعه شروع و با حرکت هیات های مذهبی و دسته‌های عزاداری به صورت تجمع در  خیابان خیام خواهد بود.

وی با بیان اینکه اجتماع عزاداران در خیابان خیابان با عنوان مراسم عزاداری و گرامیداشت سردار همدانی و شهدای مدافع حرم همراه است گفت: سخنران این مراسم حجت الاسلام برقراری امام جمعه شهر ملایر و مداحی  یکی از مداحان برجسته همدان خواهد بود.

حجت الاسلام نجفی  تصریح کردا: این مراسم  از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ ظهر روز ۲۸ صفر در محل خیابان خیام در فضای باز برگزار می‌شود، و توسط هیات‌های مذهبی در مسیر از میدان امام حسین(ع) تا میدان امام(ره) تعداد محدودی موکب برپا و پذیرایی به شکل بسته‌بندی با رعایت موارد بهداشتی  انجام می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر برگزاری این مراسم در ملایر، مراکز بخش‌های ملایر می‌توانند همزمان با سراسر استان همدان در ۱۵ مهرماه نسبت به برگزاری آئین گرامیداشت سردار شهید همدانی و شهدای مدافع حرم اقدام کنند.

 مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه همزمان با شهادت امام رضا(ع) نیز برنامه ها ویژه عزاداری در سطح شهرستان برگزار می شود گفت: در همه مساجد، بقاع متبرکه و حسبنیه های در شهادت امام رضا برنامه سوگواری و عزاداری را داریم.

وی از برگزاری مراسم تجلیل از پیر غلاملان و نوغلامان شهر سامن همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) خبر داد و گفت: مراسم تجلیل از پیر غلاملان و نو غلاملان شهرستان ملایر طی دو مرحله از اربعین انجام شده مراسم شهر سامن آخرین مرحله است.

امام رضا(ع) نیز برنامه ها ویژه عزاداری در سطح شهرستان برگزار می شود گفت: در همه مساجد، بقاع متبرکه و حسبنیه های در شهادت امام رضا برنامه سوگواری و عزاداری را داریم.

وی با بیان اینکه مراسم ویژه نیز  نیز از سوی هیات مذهبی امام رضا (ع)در شهرستان برگزار می شود یادآور شد: همچنین چند برنامه قرآنی شامل ختم قرآن در  فضای مجازی،  محافل انس با قرآن و محفل نورالثقلین در سه مسجد شهر ملایر با حضور مداحان و قاریان قرآن در این هفته نیز از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی ملایر  در دهه آخر صفر است.

کد خبر 1101514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha