هوشمندی فاروج شاید وقتی دیگر

شهریور ماه سال گذشته و در سفر استاندار خراسان شمالی به شهرستان فاروج، هوشمند شدن این شهر در شمار مصوبات بود که با گذشت یک سال از آن، این مصوبه اجرایی نشد و هوشمندی شهر فاروج شاید وقتی دیگر اتفاق بیفتد.

 خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی_ فاروج؛ شهریور سال گذشته شهر فاروج، برای اجرای طرح شهر هوشمند در استان خراسان شمالی انتخاب شد. 22 شهریور سال گذشته نشستی  با محوریت بررسی اجرای طرح شهر هوشمند فاروج برگزار شد که به گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با توجه به زیرساخت های موجود به لحاظ فیبر نوری در فاروج، این شهر قابلیت بیشتری نسبت به دیگر شهرهای استان برای تبدیل شدن به شهر هوشمند  را دارد.

 

 

"محسن محمدی" در این نشست به داشتن برنامه عملیاتی زمان بندی شده برای اجرای طرح شهر هوشمند در استان تاکید کرده و اظهار داشته بود که باید در گام نخست شهرداری ها الکترونیکی شوند و خدمات خود را از این مسیر به شهروندان ارائه دهند تا از میزان تردد مردم به شهرداری ها کاسته شود.

 

 

محمدی، تکمیل خدمات در حوزه دولت الکترونیک را گام دوم برای اجرای طرح شهر هوشمند برشمرده و بیان کرده بود:  در ادامه باید با پیشنهاد مشاور طرح به سمت بسترسازی اجرای طرح شهر هوشمند در فاروج حرکت کنیم.

 

 

وی  به استفاده  شهر فاروج  از ظرفیت واقع شدن خود در مسیر جاده آسیایی و تردد مسافران و زائران هم اشاره کرده و گفته بود: با توجه به اقتصاد خوب این شهر، اجرای طرح شهر هوشمند می تواند در آن موثر باشد.

 

 

محمدی با تاکید بر اینکه ضعف ها و اشکالات خدمات دولت الکترونیک در شهر فاروج باید جمع بندی و برطرف شود، بیان کرده بود، شاخص های شهر هوشمند در مراکز دیگر شهرستان های استان نیز باید جمع بندی شده و نحوه اجرای طرح مزبور در این شهرها نیز بررسی شود.

 

 

فاروج ظرفیت مناسبی برای شهر هوشمند شدن دارد

 

یک کارشناس ارشد هوش مصنوعی گفت: بستر هوشمند شدن شهر فاروج فراهم است  و اجرای آن در رونق حوزه های مختلف این شهر به ویژه کشاورزی موثر است.

 

 

«احمد مسعودی فر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: بخشهای اصلی یک شهر هوشمند، روشنایی، پارکینگ، کشاورزی، مدیریت هوشمند ضایعات و  ساختمان هوشمند است.

 

 

وی با اشاره به اینکه در روشنایی هوشمند، شاهد کنترل و یکپارچه کردن روشنایی شهری، سنسورها و محرک ها با استفاده از فناوری اینترنت اشیا( آی او تی)  به منظور بهینه سازی مصرف انرژی و رشد امنیت در شهرها خواهیم بود، گفت: بهینه سازی فرآیندها و استفاده مؤثر از منابع آبی و بهره‌ برداری کارا از زمین، فضای سبز و پارک‌ها با استفاده از سنسورهای مختلف پایش وضعیت خاک و با بکارگیری تکنولوژی اینترنت اشیا، کشاورزی هوشمند را به ارمغان می آورد.

 

 

مسعودی فر بیان کرد: نظارت، جمع آوری، انتقال، پردازش، بازیابی و دفع زباله‌ با استفاده از بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و با فناوری اینترنت اشیا و یا به زبانی دیگر مدیریت هوشمند جریان زباله از مبدأ به محل دفع در سایه مدیریت هوشمند ضایعات رقم می خورد.

 


 

این کارشناس ارشد هوش مصنوعی افزود: شهرستان فاروج قطب تولید بسیاری از محصولات در استان است اما سود حاصل از این تولیدات به جیب تولید کنندگان آن به دلیل چرخه معیوب نمی رود و واسطه ها بهره آن را می برند که مدیریت هوشمند می تواند این روند را برعکس کند.

 

 

اعتبارات؛ سد راه هوشمندی شهر فاروج

 

فرماندار فاروج گفت: پروپوزال طرح هوشمند سازی شهر فاروج تهیه و در جلسه ای در سطح استان بررسی شد.

 

 

«ابوالحسن نجفی حاج تقی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: در این نشست با بررسی پروپوزال، مقرر شد این طرح از سوی مشاور کامل شود تا گام در مسیر مراحل بعدی بگذاریم.

 

 

فرماندار فاروج افزود: اجرای آن 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت که با توجه به نبود اعتبار اجرایی نشد.

 

 

 

کد خبر 1101583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha