بزرگترین ریاضت ها، متشرع بودن است

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: بزرگترین ریاضت ها، متشرع بودن است و اینکه انسان براساس شرع عمل کند و تمام ظرفیت ها براساس شرع باشد.

حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: ما مسلمان هستیم و مسلمان دارای برخی حقوق است و باید براساس آن رفتار و عمل کند و آنچه خداوند و پیامبر و در یک کلمه شرع گفته است؛ باید مورد قبول باشد.

 

امام جمعه نکا افزود: در دنیا انسان های فراوانی زندگی می کنند؛ اما تعداد کمی از آنان به درجات عالی می رسند و لذا باید توجه جدی به این موارد و مسائل انجام شود و اکنون که ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم؛ براساس همین جامعه حرکت و عمل کرده و در راستای موازین اسلامی و شرعی باشیم.

 

وی با بیان اینکه دو نوع حق الله و حق الناس را باید رعایت کنیم؛ خاطر نشان کرد: حق الله، توصیه به تقوا، پرستش خداوند و شریک نگرفتن برای باریتعالی و حقی است که از خدا بر گردن ماست و باید رعایت حق خداوند کنیم و حق الناس حق مردم است و باید حق مردم رعایت شود و تجاوز به حقوق مردم در هیچ زمینه ای انجام نشود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: بزرگترین ریاضت ها، متشرع بودن است و اینکه انسان براساس شرع عمل کند و تمام ظرفیت ها براساس شرع باشد.

 

امام جمعه نکا افزود: انسان تا زمانی که زنده است باید در پاکی خود تلاش کند و خود را پاک کند و بداند هیچ کس حق ندارد در مال دیگران بدون اجازه او دخالت کند و حدود باید حفظ شود.

 

وی یادآور شد: هر خسارتی که از انسان به دیگری وارد شود باید ادا شود و در همین دنیا به فریاد خود برسد و بداند که در روز قیامت نمی توان خسارتی را جبران کرد و باید در همین دنیا به داد خود برسد و با رعایت تقوای الهی و رعایت حق و حقوق دیگران آینده و آخرتی درخشان برای خود بسازد.

کد خبر 1101640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha