۱۳ وقف جدید ثبت شد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: طی یکسال اخیر، ۱۳ موقوفه جدید در این شهرستان ثبت شد.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: در این مدت 13 موقوفه جدید به ارزش ریالی 30 میلیارد ریال با اجرای نیات آزادی زندانیان، قرآنی، اطعام و عزاداری امام حسین(ع)، کمک به دانش آموزان بی بضاعت و غیره صورت گرفته است.

 

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان اضافه کرد: توزیع بیش از پنج هزاربسته معیشتی، پنج هزار بسته تحصیلی و 60 هزار بسته غذایی گرم بین محرومان و نیازمندان شناسایی شده در مراسم های مختلف از جمله خدماتی بوده که از محل اجرای نیات موقوفات شهرستان انجام شده است.

 

 

علیپور خاطرنشان کرد: طی یکسال اخیر، 220 جلد سند مالکیت موقوفات به مساحت 129 هزار هکتار در این شهرستان اخذ شد.

 

 

وی با بیان اینکه این شهرستان در اخذ سند مالکیت رتبه اول استان را دارد، عنوان کرد: همچنین در این مدت 360 رقبه تمدید قرارداد و 44 رقبه جدید تنظیم قرارداد شده است.

 

 

وی تصریح کرد: هفته وقف از 27 صفر به مدت 10 روز ادامه دارد که در این هفته 60 عنوان برنامه شامل برگزاری نشست های تخصصی، دیدار با مسئولان، برگزاری همایش یاوران وقف، دیدار با خانواه شهدا، برپایی غرفه هایی در بقاع متبرکه، راه اندازی ایستگاه همه واقف باشیم و غیره برگزار خواهد شد.

 

 

علیپور با اشاره به اهمیت وقف و رسانه افزود: رسانه در ترویج و توسعه فرهنگی نقش به سزایی دارد که باید از ظرفیت آنان در این زمینه بیشتر استفاده شود.

 

 

وی از نامگذاری یکی از میادین شیروان به نام وقف برای نخستین بار خبر داد و تصریح کرد: این شهرستان با سه هزار و 205 رقبه بیشترین رقبات استان را دارد.

 

 

اینک این شهرستان دارای 957 موقوفه و 62 بقاع متبرکه است.

 

 

 

کد خبر 1101679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha