خدمت به جامعه عشایری جهاد تولید و سلامت برای کل جامعه است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه ارائه خدمات دامپزشکی به جامعه عشایری تضمین کننده سلامت جامعه است، گفت: مسئولان مرتبط تلاش کنند با ذبح غیرمجاز در سطح استان مقابله و تهیه گوشت از مراکز مجاز تبدیل به یک فرهنگ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۱۲ مهر) در بازدید از فعالیت ها و خدمات دامپزشکی استان به عشایر منطقه چاویز و دیدار صمیمی با عشایر این منطقه، اظهار کرد: خدمات ارزنده ای که به همت دامپزشکی به عشایر استان ارائه می شود، تامین کننده سلامت جامعه است.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه این تلاش و کوشش در راستای ارائه خدمت به جامعه عشایری و تامین سلامت جامعه قابل تقدیر است، افزود: ۱۴ مهرماه بهانه ای برای تقدیر از تلاش ها و فعالیت های سازمان دامپزشکی است که خود نوعی کار در عرصه جهاد سلامت است.

 

وی  بیان کرد: خدماتی که به جامعه عشایری ارائه می شود بسیار قابل تقدیر است، عشایر قشری هستند که تولید کننده است و  با حداقل هزینه ای که برای کشور  دارند بیشترین تولید را به خود اختصاص داده اند و باید برای سلامتی  دام آنها و تقویت تولید این قشر از جامعه باید خدماتی مناسبی ارائه شود که یکی از این خدمات واکسیناسیون دام ها و ارائه خدمات دامپزشکی به  جامعه عشایری است.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: بر اساس آنچه که کارشناسان حوزه دامپزشکی اعلام کرده اند بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد و خدمات دامپزشکی و تضمین سلامت دام ها، نقش مهمی در سلامت آحاد جامعه و جلوگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام دارد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: مسئولان مرتبط تلاش کنند با ذبح غیرمجاز در سطح استان مقابله شود  و ذبح دام به صورت قانون مند و ظابطه مند باشد، هیچ تضمینی برای اینکه کشتار  غیر مجاز دام موجب بیماری در سطح جامعه نشود، وجود ندارد، بنابراین باید  کاری شود که  ذبح دام  زیر نظر متخصصین فن تبدیل به یک فرهنگ شود و  تا سلامت جامعه تهدید نشود.

 

گفتنی است در این دیدار امام جمعه ایلام در این بازدید بر تداوم خدمات نهادهای مختلف مرتبط به جامعه عشایری استان ایلام تاکید کرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: تامین آب و خرید دام مازاد عشایر یکی از اولویت های مهم برای خدمت رسانی به جامعه عشایری است که باید مورد توجه دستگاه های مختلف اجرایی استان قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه با عشایر منطقه دیدار و صمیمانه پای صحبت ها و بیان مشکلات عشایر منطقه چاویز نشست.

 

 

کد خبر 1101717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha