رایحه پویش «همه خادم الرضاییم» در زندان نسوان اصفهان

خادمیاران‌ و خیرین اصفهانی در آستانه شهادت ثامن الحجج با مهر رضوی رایحه پویش «همه خادم الرضاییم» و سفره کریم آل طاها را به زندان نسوان اصفهان بردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، در آستانه  ۲۸ ماه صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت ثامن الحجج(ع)، خادمیارن رضوی کانون شمس الشموس خیریه کوثر با حضور در زندان زندان اصفهان فضایی آکنده از معنویت و مهربانی را برای مددجویان این زندان رقم زدند و در سوگ این ایام به عزاداری پرداختند.

خادمیارن رضوی با پهن کردن سفره امام حسن مجتبی(ع) با نیت خالص و حالت معنوی، زمینه را برای ایجاد فضایی روحانی و توسل به اهل بیت در محیط سرد و غمناک زندان فراهم کردند تا مددجویان با بهره گیری از این فرصت، برای برآورده شدن حاجات و رفع مشکلات همه دعا و نیایش کنند.


اسباب و خوراکی‌های نذری در سفره امام حسن مجتبی(ع)  و سبز بودن رنگ این اقلام سفره، باعث متمایز شدن آن با بقیه مراسم های عزادری شده است.

قرآن، شمع، مهر،  تسبیح از جمله وسایلی است که در سفره امام حسن مجتبی(ع) قرار داده می‌شود و خوراکی هایی از جمله شکلات، کوکو سبزی، کیک و مشکل گشا، حلوا، شله زرد، نمک تبرکی از  پذیرایی های این سفره در محل زندان نسوان اصفهان است.


سخنرانی، مرثیه سرایی، خطبه خوانی، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) از جمله برنامه های ویژه این مراسم بود.

در این مراسم که معاونت کانون‌های خدمت رضوی اصفهان و پرسنل و خادمیاران رضوی و مددجویان حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین محمد مرشد بعد از تاکید بر اهمیت ارتباط با خالق هستی و سرمنشا عشق عالم با اشاره به آیات قرآنی و روایات اهل بیت(ع) در خصوص توبه و بازگشت مطالبی را بیان کرد.


 وی اظهار کرد:  اصلاح،  تربیت و بازگشت از خطا برای هر انسانی  ممکن و شرط آن آشتی با خداست  که همه باید  خدا را ناظر بر اعمال خود قرار داده  و بدانیم که پروردگار عالم مهر و محبتی در خور شان خود داشته  و درب بازگشت را برای هرکسی باز گذاشته است.


حجت الاسلام مرشد در ادامه با اشاره به مشکلات رو در روی زندگی گفت: شیطان قسم خورده همیشه در کنار انسان هاست و سعی در انحراف آنها برای کشیدن به سمت خطا و گناه دارد که  تنها راه مبارزه با آن آشتی با خداست  و همه باید برای برقراری ارتباط صمیمانه با خداوند تلاش کنیم.


در این مراسم محبوبه روحانی، فرزند شهید عباس روحانی با قرائت دلنوشته ای برای  پدر شهیدش فضا را آسمانی کرد.


معاونت کانون‌های خدمت رضوی اصفهان با هدیه ای متبرک از این  افسر نگهبان در زندان نسوان و یاور رضوی کانون شمس الشموس خیریه کوثر تجلیل و قدرشناسی کرد.

همچنین مددجویان با اجرای تعزیه خوانی و نمایش آیینی در خصوص، اسارت اهل بیت امام حسین(ع) دلهای همه را عاشورایی و چشمان را اشکبار کردند.


گفتنی است مواد غذایی و خوراکی های این مراسم توسط خیرین درطرح «آقا حساب کردند»، تامین شده است.

پویش همگانی «همه خادم الرضاییم» دهه آخر ماه صفر که به شهادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) منتهی می شود اجرا و خادمیاران رضوی در سه بخش و نذر مختلف به ارائه خدمات امام رضایی می پردازند.


این مراسم نیز از برنامه های نذر رضا بود که می کوشد تا با همدلی خادمیاران و یاوران رضوی و با همکاری خیرین در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با اولویت بانوان قدم بردارد.


همچنین نذر روضه رضا که خادمیاران رضوی با همکاری هیات مذهبی  با در دست داشتن پرچم متبرک علی ابن موسی الرضا(ع)  در زندان حاضر شدند و روح آن مکان را معنوی کردند.

 

گزارش از: زهره طالقانی

کد خبر 1101735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha