بزرگ‌ترین بدهکاران اوقاف، ادارات و دستگاه‌های دولتی هستند

حجت الاسلام صالحی، گفت: بزرگترین بدهکاران اوقاف، ادارات و دستگاه‌های دولتی هستند که عمدتا اجاره خود را هم به موقع پرداخت نمی کنند و این مسئله موجب می شود در راستای عمل به نیات واقفین با مشکل مواجه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی امروز دوشنبه ۱۲ مهرماه به مناسبت دهه وقف در نشست خبری که در سالن جلسات این اداره برگزار شد ، گفت: هر ساله ۱۰ روز به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است که هر روز با نام خاصی نامگذاری شده و برنامه های ویژه ای برای این دهه در نظر گرفته شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به روز شمار هفته وقف افزود: ۱۲ مهرماه روز وقف ، رسانه، تکریم واقفان خیر اندیش، ۱۳ مهر مهرماه روز وقف ، ترویج فرهنگ قرآن ، عترت و مهدویت، ۱۴ مهرماه روز وقف ، خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه، ۱۵ مهرماه روز وقف، بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ زیارت، ۱۶ مهرماه روز وقف، کاهش آسیب های اجتماعی، ۱۷ مهرماه روز وقف، توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی، ۱۸ مهرماه روز وقف، توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از نخبگان و موسسات دانش بنیان، ۱۹ مهرماه روز وقف، سلامت و بهداشت جامعه، ۲۰ مهرماه روز وقف ، اشتغال و تولید و ۲۱ مهرماه روز وقف جمعی، توسعه مشارکتهای اجتماعی نام گذاری شده است.

 

​وی خاطر نشان کرد: در روز های یاد شده برنامه های خاصی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: سخنران پیش از نماز جمعه ایین هفته سخنرانان اوقاف به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و روز شنبه نیز وقف و توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی نامگذاری شده است و بازارچه شمیم خدمت در یکی از بقاع متبرکه افتتاح و برای روزهای آینده نیز برنامه های خاصی در نظر گرفته شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ا ظهار کرد: توزیع بیش از ۱۵ هزار بسته معیشتی در مناطق محروم استان ، توزیع بیش از ۷ هزار بسته بهداشتی و توزیع  بیش از ۵ هزار بسته تحصیلی بین دانش آموزان بی بضاعت  از خدمات ماندگار اوقاف کرمانشاه  طی سال گذشته است.

 

وی با بیان اینکه حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان برای خرید دارو و درمان نیازمندان اختصاص داده شد  گفت: از محل موقوفات این کار نیک و پسندیده صورت گرفت و در ایام نوروز سال جاری نیز ۲ هزار و ۷۰۰ جفت کفش تهیه و بین افراد بی بضاعت توزیع شد.

 

حجت الاسلام صالحی  بااشاره به اینکه در اراضی موقوفه‌ای این استان طرح کاشت درختان گردو تعریف شده  است ، افزود:  در مجموع سه هزار و ۷۰۰ درخت گردو وقف شده است، با تداوم کاشت درختان گردو باعث ایجاد اشتغال ، درآمد زایی برای اوقاف و توسعه کشاورزی در استان می شود.

 

وی گفت: با دریافت مجوز حفر چاه از شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، در اراضی موقوفه‌ای این استان گلخانه احداث می‌شودو پس از حفر یک چاه در اراضی موقوفه‌ای شهرستان روانسر پنج هکتار گلخانه ایجاد و سبب اشتغالزایی می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه وقف سنت حسنه و ترویج فرهنگ وقف ضروری است، تصریح کرد: از سال ۹۹ تاکنون ۵۰ مورد و در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۸ مورد وقف جدیددر استان کرمانشاه ثبت شده است.

کد خبر 1101804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha