رهنون های حکیمانه و سیره عملی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد

حجت الاسلام کیائی گفت: همه عاشقان پیامبر و ائمه هدی (علیهم السلام) رهنون های حکیمانه و سیره عملی پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) و اهل بیت (علیهم السلام) را بیشتر مورد مطالعه و کنکاش قرار دهند و در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کنند.

حجت الاسلام «محسن کیائی» ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) و شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و امام رضا(علیه السلام) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در این ایام جا دارد همه عاشقان پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) و ائمه هدی (علیهم السلام) از رهنون های حکیمانه و سیره عملی پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) و اهل بیت (علیهم السلام) بیشتر مورد مطالعه و کنکاش قرار دهند و در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کنند.

 

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان افزود: همه ما برای سعادتمندی دنیا و آخرت نیاز به الگو، سرمشق و نمونه داریم و قرآن پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) را به عنوان بهترین الگوی بشریت در طول تاریخ معرفی می کند.

 

وی ادامه داد: وجود پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) و امام حسن مجتبی (علیه السلام) و امام رضا(علیه السلام) در همه ابعاد منحصر به فرد بودند، هم در بعد عبادی و گذشت، انفاق و تواضع و فروتنی و در همه فضائل اخلاقی هم پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم)  بی بدیل بودند و هم امام حسن مجتبی (علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام) در دوران خودشون شخصیتی بی بدیل و بی نظیر بودند.

 

حجت الاسلام کیائی در خصوص عبادت و توحید محوری، گفت: در تاریخ می خوانیم وجود مبارک پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) افضل مردم کسی است که عاشق عبادت باشد و حضرت فرمودند انسان تشنه با آشامیدن آب سیراب می شود، انسان گرسنه با خوراک سیر می شود ولی من با هر چی عبادت سیر نمی شوم.

 

وی خاطرنشان کرد: خود پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودند: «هر که معرفت و شناخنتش به خدای متعال بیشتر است در نتیجه عبادت او هم بیشتر است».

 

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان اظهارداشت: وجود امام حسن مجتبی (علیه السلام) هم اینگونه بود، در حالات آن بزرگوار می خوانیم که حضرتش وقتی صدای اذان به گوششان می آمد و به سمت محراب عبادت می رفتند، رعشه بر اندام و اعضا و جوارح آن حضرت نمایان بود. از خوف خدا در محراب اشک می ریختند.

 

وی گفت: امام هشتم هم شبانه روز به عشق پروردگار با همه معرفت به ذات کبریایی هزار رکعت نماز به درگاه خداوند می خواندند.

 

حجت الاسلام کیائی خطاب به عاشقان پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) و اهل بیت طاهرین افزود: این ایام، ایام خوبی است و فرجه با برکتی است که ما از خرمن با برکت پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) و امام حسن مجتبی(علیه السلام)  و امام رضا (علیه السلام) خوشه چینی کنیم.

 

وی گفت: همه تلاشش پیامبر و ائمه این بود که بشر و بشریت راه را گم نکنند و با قرآن همدم باشند و در مسیر پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) و اهل بیت(علیهم السلام) باشند. چون آنها آیینه تمام نمای خداوند متعال هستند و امام مجتبی (علیه السلام) آیینه تمام نمای خدا و پیامبر خدا و وجود بابرکت پدرشون امام علی (علیه السلام) بودند.

 

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان با بیان اینکه از سیره عملی در زندگی پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) و امام حسن مجتبی(علیه السلام) و رضا (علیه السلام) زیاد داریم، افزود: باید به منابع تاریخی رجوع کنیم و از منابع کبریایی به خصوص از رهنمودهای حکیمانه بهره مند شویم.

 

کد خبر 1101818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha