همایش بین‌المللی «حقوق بین‌الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه» در قم برگزار می‌شود

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی «حقوق بین‌الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه» گفت: این همایش روزهای ۲۱ و ۲۲مهرماه به صورت مجازی و حضوری با حضور جمعی از اندیشمندان علمی و سیاسی جهان به میزبانی دانشگاه قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سید یاسر ضیایی عضو هیئت علمی گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم و دبیر اجرایی همایش بین‌المللی «حقوق بین الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه»، : فراخوان همایش «حقوق بین‌الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه» در دی ماه۹۹ اعلام شده و با اخذ مجوز پایگاه استنادی جهان اسلام (ISc) و همکاری نهادهای دولتی و خصوصی مختلف از جمله سفارت عراق در تهران، جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شیراز، پردیس فارابی دانشگاه تهران، علوم اسلامی رضوی، دانشگاه مفید، کمیته ملی حقوق  بشردوستانه جمعیت هلال احمر، سازمان جوانان هلال احمر، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، موسسه پیام آزادگان، مرکز مطالعات تطبیقی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین‌المللی و موسسه نسل رهپویان ماندگار کار خود را آغاز کرد.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱۰مقاله به زبان‌های عربی، فارسی و انگلیسی به دبیرخانه همایش ارسال شده، اضافه کرد: در کمیته علمی همایش پژوهشگران و اساتیدی از کشور عراق، افغانستان، ترکیه و ایتالیا حضور دارند.

 

دبیر اجرایی همایش گفت: این همایش به سه زبان فارسی، عربی، انگلیسی برگزار و به صورت همزمان ترجمه به سه زبان انجام می‌شود.
ضیایی عنوان کرد: مراسم افتتاحیه این همایش چهارشنبه ۲۱مهر۱۴۰۰مصادف با ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱ ساعت ۱۵ آغاز شده و با سخنرانی اشخاص علمی و سیاسی مطرح و خانواده‌های شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید دانشمند دکتر فخری زاده برگزار می‌شود.


عضو هیئت علمی دانشگاه قم بیان کرد: امکان اخذ مقالات به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی تا ۲۰مهر ماه۱۴۰۰وجود دارد که پس از پایان این همایش مقالات منتشر می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه همایش به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است، بیان کرد: در این همایش ۴پنل برگزار می‌شود که پنل اول روز چهارشنبه ۲۱مهرماه ساعت۶ونیم تا ۹شب؛ پنل دوم پنج‌شنبه ۲۲مهرماه رأس ساعت ۱۳ تا ۱۵؛ پنل سوم رأس ساعت ۱۵ و سی دقیقه تا ۱۷ و سی دقیقه و پنل چهارم هم ساعت ۱۸ و سی دقیقه تا ۲۰ و سی دقیقه برگزار می‌شود.

 

دبیر علمی همایش از برگزاری کارگاه «تعقیب جرائم جنگی» در روز دوم همایش رأس ساعت ۱۰تا ۱۲ نیز خبر داد.                              

 

وی در پایان گفت: نشانی سایت همایش iil.qom.ac.ir بوده و برگزاری همایش به صورت حضوری و آنلاین خواهد بود؛ پخش آنلاین در نشانی qom.ac.ir/ill بوده و مکان همایش در تالار شیخ مفید دانشگاه قم خواهد بود.

کد خبر 1101831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha