برگزاری رویداد پیشگام با رویکرد حل مشکلات و مسائل استان قزوین

حجت الاسلام زهرایی از برگزاری رویداد پیشگام با استفاده از ظرفیت اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای حل مشکلات و مسائل استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «محمدجواد زهرایی» در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۱۲ مهر) در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، بیان کرد: یکی از رسالت های حوزه رسانه بحث شناسایی مسائل در سطح استان، ملی و بین المللی است و شناخت دقیق مسائل، ریشه یابی و ارائه پیشنهادات برای حل آن از وظایف رسانه ها است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: در طرح «رویداد پیشگام» که قرار است در استان اجرا شود، شکل متفاوت تری از جنس کار رسانه انجام می شود و آن ظرفیت سازی از استعدادهایی است که فهم دقیق از مسائل را دارند و می توانند مسائل را شناسایی و ریشه یابی کرده و راهکار ارائه دهند.

 

وی افزود: بعد از شناسایی این ظرفیت ها و نخبگان اجتماعی، مسائل از سوی این افراد طرح شده و برای شان راهکار ارائه می شود، در این بین ما هم باید شرایطی ایجاد کنیم تا افرادی که مسائل را در حوزه دینی، فرهنگی و غیره شناسایی کردند ۴۰ روز در دستگاه اجرایی مربوطه مستقر شده و به نقطه مشترکی رسیده و مشکل را حل کنند.

 

حجت الاسلام زهرایی اضافه کرد: در طرح رویداد پیشگام نگاه است که جوانان و اقشار مختلف را نسبت به پیرامون و مسائل استان خود دغدغه مند کنیم و با توجه به ظرفیت استان قزوین در بخش دانشگاهی، حوزوی و هنری ان شاالله بتوانیم این کار به صورت جدی در استان انجام دهیم.

 

در ادامه مسئول رویداد پیشگام اظهار کرد: جامعه پیشرفته، جامعه ای است که بتواند مسائل خود را حل کند.

 

«محمود سلوک» افزود: رویداد پیشگام در ۱۶ روز اجرا می شود که اولویت ما در این طرح افراد در گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال هستند که بعد از ثبت نام افراد ۳۰ تا ۴۰ گروه انتخاب می شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما در این رویداد می خواهیم نخبه اجتماعی بسازیم البته نه با کلاس آموزشی بلکه در یک میدان با یک مسئله واقعی که این مسئله توسط خود افراد احصا و شناسایی شده است.

 

مسئول رویداد پیشگام یادآور شد: ما در این اقدام به افراد شرکت کننده کمک می کنیم مهارت حل مسئله را یاد بگیرند و چگونه تلاش کنند که این راهکار محقق شود و وظیفه پیگیری تحقق راهکار هم با خود این افراد است.

 

کد خبر 1101845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha