کشف ۷۰ درصد سرقت های خراسان جنوبی/۴۵۰۰ کشته و مصدوم در تصادفات

سردار فرشید گفت: از هفته ناجا سال گذشته تا کنون ۲۳۴ نفر از هموطنان مان در حوادث رانندگی خراسان جنوبی جان خود را از دست داده اند و چهار هزار و ۳۰۰ نفر نیز مصدوم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «ناصر فرشید» امروز (۱۲ مهر) در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: بیش از ۴۵۶ هزار تماس با فوریت های پلیسی طی یک سال گذشته انجام شده که ۳۴ درصد تماس ها منجر به ماموریت شده است.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در ادامه افزود: ۴۱ درصد تماس ها با فوریت های پلیسی راهنمایی و ۲۵ درصد نیز غیرقابل رسیدگی بوده است که در این راستا از شهروندان درخواست می شود از تماس های بی‌مورد خودداری نمایند تا از طریق این تلفن نیازهای ضروری مردم با پلیس رسیدگی شود.

 

وی با اشاره به برقراری ۱۵ هزار و ۷۰۰ تماس مردمی با سامانه ۱۹۷ پلیس، گفت: از این تعداد ۵ درصد پیشنهاد، ۲۸ درصد تقدیر از کارکنان ناجا، ۱۶ درصد انتقاد، یک درصد شکایت و ۱۵ درصد مربوط به اخذ راهنمایی از پلیس بوده است.

 

سردار فرشید ادامه داد: طی این مدت ۱۶ هزار و ۹۰۰ نفر به واحدهای مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری ها و مرکز مشاوره آرامش مراجعه کردند.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان این که با تلاش مددکاران اجتماعی ۸۳ درصد پرونده های ارجاع شده به واحدهای مشاوره کلانتری ها منجر به مصالحه شده است، افزود: مراکز مشاوره پلیس با هدف ایجاد رابطه صمیمی و اعتمادآمیز بین پلیس و مردم، شناسایی زمینه های رفتاری ناهنجاری های اجتماعی و جرایم و ترویج فرهنگ مشاوره در بحران های زندگی مشغول فعالیت هستند.

 

وی از کشف ۷۱ تن و ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به میزان هفت درصد افزایش داشته است.

 

سردار فرشید با اشاره به افزایش ۴۷ درصدی دستگیری قاچاقچیان موادمخدر در استان، بیان کرد: همچنین طی یک سال گذشته ۵۸۰ هزار لیتر  سوخت قاچاق در استان کشف شده است.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۸۰ طرح پیشگیری از سرقت در سطح استان اجرا شده است، عنوان کرد: علی رغم افزایش ۲۳ درصدی سرقت های خرد در استان به دلیل سهل انگاری اما خوشبختانه در این مدت ۷۰ درصد سرقت ها کشف شده است.

 

وی تصریح کرد: وقوع بیشتر این سرقت های خرد در شهرستان های بیرجند، طبس، قاین، درمیان و فردوس بوده است.

 

سردار فرشید در ادامه با بیان اینکه رتبه نخست جرایم سایبری استان با ۵۵ درصد مربوط به کلاهبرداری است، گفت: برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز با ۱۸ درصد، نشر اکاذیب برای حتک هیثیت با هفت درصد و و مزاحم‌های اینترنتی با ۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ فقره تصادف در استان به وقوع پیوسته است که افزایش ۲ درصدی را نشان می دهد، گفت: ۸۷ درصد تصادفات رخ داده در جاده های استان به علت خستگی و خواب آلودگی، سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ بوده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: ۲۳۴ نفر از هم وطنان در این تصادفات فوت و بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

 

سردار فرشید خاطر نشان کرد: در بحث فرهنگ ترافیک و تسهیل در رفت و آمد مردم، اقدامات آموزشی بسیار خوبی انجام شده است و از هفته ناجا سال گذشته تا کنون ۱۳ هزار و ۷۰۰ گواهینامه صادر، ۳۰ هزار و ۶۰۰ وسیله نقلیه شماره گذاری و پنج هزار و ۳۰۰ جلد گذرنامه صادر شده است.

 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت ۲ هزار دستگاه خودرو و ۱۰۰ هزار موتورسیکلت متخلف توقیف شده است.

 

وی شعار امسال هفته ناجا را «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» عنوان کرد و گفت: در هفته ناجا امسال بیش از ۱۰۰ برنامه اجرا خواهد شد و تعدادی از برنامه هايی كه نياز به تجمع كاركنان است با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.

 

سردار فرشید به مهمترین برنامه های اجرایی در هفته ناجا اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، شرکت در نماز جمعه، اهداء خون، ویزیت رایگان و اجرای طرح های مردم یاری در مناطق محروم از جمله این برنامه هاست.


 

کد خبر 1101886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha