از وجود ۴۴۲ باب مسجد، حسینیه، زینبیه و دارالقرآن تا درآمدزایی ۱۰ بقعه متبرکه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه از وجود ۴۴۲ باب مسجد، حسینیه، زینبیه و دارالقرآن و ۵۵ بقعه امامزاده در شهرستان خبر داد و گفت: از تعداد بقاع متبرکه ۱۰ مورد درآمد زا بوده و نیاز است که مساجد و موقوفات به سمت مردمی شدن سوق داده شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «عبدالمحمد نمازی» امروز (۱۲ مهرماه) در نشست «وقف و رسانه» که در محل اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه برگزار شد، گفت: اوقاف و امور خیریه متولی رسمی و قانونی احیاء موقوفات، امانتدار حفظ بقاع متبرکه و تداوم موقوفات و مسائل قرآنی است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در ایام دهه وقف بیش از ۱۰ برنامه مختلف اجرا می شود، افزود: محفل انس با قران، «همایش بزرگ رهروان رضوی» به مناسبت شهادت  امام رضا (ع)، برپایی غرفه سلامت، نشست شورای اداری و تجلیل از ادارات، خبرنگاران و اصحاب رسانه که همکاری های خوبی در زمینه ترویج فرهنگ وقت دارند، عطرافشانی و گلاب شویی امامزادگان و گلزار مطر شهدا و نشست تخصصی در زمیته وقف با مبلغان از دیگر برنامه هایی است که در دهه وقع انجام خواهد گرفت.

 

وی تصریح کرد: شهرستان کهگیلویه بیشتر از هر چیز به موقوفات منفعتی نیازمند بوده، چرا که با توجه به عمق محرومیت در شاخص های مختلف در این منطقه وجود دارد.

 

نمازی ادامه داد: با توجه به پیشنه مذهبی مردم کهگیلویه زمینه های ایجاد وقف فراوان است و نیازمند کار تبلیغی و فرهنگی بوده که بتوانیم فرهنگ وقف را بیش از پیش به منصه ظهور برسانیم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه رسالت مهم سازمان، وقف است، گفت: وقف بر ایتام، ازدواج، درمان و دارو، وقف بر فقرا، ترویج علم و وقف قرانی از جمله کارهایی است که در این شهرستان باید  انجام شود.

 

وی از وجود ۴۴۲ باب مسجد، حسینیه، زینبیه و دارالقرآن و ۵۵ بقعه امامزاده در شهرستان خبر داد و گفت: از تعداد بقاع متبرکه ۱۰ مورد درآمد زا بوده و نیاز است که مساجد و موقوفات به سمت مردمی شدن سوق داده شوند.

 

نمازی با بیان اینکه موقوفات باید تحت تولیت اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی قانونی قرار داشته باشند، گفت: کسانی که در شهرستان موقوفاتی را متصرف شدند خودشان پیشگام شوند و به این اداره واگذار کنند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه امسال ۲ باب منزل مسکونی به موقوفات منفعتی شهرستان افزوده شد، گفت: این ساختمان‌ها قرار است بازسازی و به اجرای امورات رفاهی و خدماتی اختصاص پیدا کنند.

کد خبر 1101902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha