۳۷ وقف در طول یک سال اخیر در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

حجت ‌الاسلام امیری گفت: تعداد ۳۷ وقف با نیات مختلف موقوفان از دهه وقف سال گذشته تا دهه وقف امسال به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام «حسن امیری» امروز (دوشنبه ۱۲ مهر) در نشست خبری که به مناسبت دهه وقف در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: این استان به لحاظ تعداد موقوفات و درآمد آن در سطح درجه سوم در کشور ارزیابی می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از محل موقوفات جدید یک هزار و ۷۰۰ بسته مهر تحصیلی در استان تهیه و توزیع شده است، افزود: هزینه تهیه هریک از این بسته‌های تحصیلی ۳۵۰ هزار تومان است.

 

حجت ‌الاسلام امیری تصریح کرد: همچنین از دهه وقف سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی، ۱۲۰ هزار پرس غذای گرم، ۱۶۰ کمک جهیزیه و ۲۰۰ هزار ماسک در بقاع متبرکه استان تهیه و توزیع شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۷۰۰ موقوفه با سه هزار و ۷۰۰ رقبه در استان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد موقوفه ۲ هزار و ۷۴۱ رقبه سنددار شده است.

 

حجت ‌الاسلام امیری افزود: هم اکنون ۱۰۰ پرونده قضایی در حوزه وقف به دلیل پرداخت نکردند اجاره بها و یا دخل و تصرف در موقوفات در محاکم قضایی در دست پیگیری است.

 

وی، ترویج وقف مشارکتی را از مهمترین برنامه‌های این نهاد برشمرد و گفت: از ۲ سال گذشته اجرای وقف مشارکتی حضرت زهرا (س) در استان آغاز شده است.

 

حجت ‌الاسلام امیری با اشاره به اجرای ۳۰ طرح عمرانی در بقاع متبرکه استان، نبود اعتبارات دولتی و کاهش درآمد بقاع و نذورات مردمی به سبب شیوع ویروس کرونا را عامل کندی پیشرفت این طرح ها برشمرد.

 

وی با اشاره به وجود یک هزار و ۱۰۰ مسجد در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: ۲۰۰ مسجد استان خادم دارد و تنها ۱۸۰ نفر از خادمان بیمه هستند و مابقی به صورت افتخاری فعالیت دارند.

 

کد خبر 1101960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha