بیش از ۶ هزار زائر در کربلا ویزیت رایگان شدند

میرزاجانی گفت: ۶ هزار ۸۶۰ زائردر ایام اربعین حسینی از خدمات موکب درمانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا بهره‌مند شدند.

«زهیر میرزاجانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: برای اولین بار در اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا و به ابتکار انجمن اسلامی دانشجویان جمهوری آذربایجان(باکو) فراخوان جذب کادر درمان در حماسه باشکوه اربعین در کربلا آغاز شد.

 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم باکو با بیان‌اینکه پس از اعلام فراخوان تعدادی از اساتید پزشکان، جراحان، داروسازان، پرستاران، طب سوزنی و پیراپزشکی؛ ایرانی و مقیم خارج از کشور جذب و خدمات ارزنده‌ای در کربلا به زائرین ارائه دادند، افزود: در موکب درمانی امام حسین(ع) انجمن باکو در کربلای معلی روزانه ۹۸۰ بیمار ویزیت رایگان شدند.

 

وی ارائه خدمات رایگان به بیماران در کربلای معلی را افتخار بزرگی برای اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا دانست و تصریح‌کرد: یک تعداد از کادر درمان در حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) نیز حضور و به زائرین خدمات ارائه دادند.

 

میرزاجانی گفت: در موکب درمانی امام حسین(ع)؛ ۶ پزشک عمومی، ۲ دندانپزشک، یک پزشک بیهوشی، یک متخصص طب اورژانس، یک متخصص طب سوزنی و ماساژ درمانی، ۲ داروساز، ۱۰ پرستار، یک جراح فک و صورت از کشورهای هند، جمهوری آذربایجان، انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی حضور داشتند.

 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم باکو با اشاره به اینکه کادر درمان به مدت یک هفته در کربلای معلی حضور داشتند، افزود: پیرو هماهنگی‌های بعمل آمده قرار شد کادر درمان اتحادیه انجمن‌‎های اسلامی اروپا در مناسبت‌های دیگر دینی و مذهبی در کربلای معلی حضور یافته و به ارائه خدمات به زاپرین بپردازد.

 

وی تصریح‌کرد: کادر درمانی موکب همچنین در مدت حضور در کربلای معلی، دارو به ارزش یک میلیارد تومان به بیماران مراجعه کننده به موکب تجویز کردند.

 

میرزاجانی در ادامه از ستاد عتبات عالیات، نهاد رهبری، جمعیت هلال‌احمر، وزارت بهداشت، ستاد اربعین و سایر مسئولین ذیربط خواست در مناسبت‌های مختلف جهت تسریع در برپایی موکب درمانی و حضور کادر درمانی در کربلای معلی همکاری لازم را داشته باشند.

 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم باکو در پایان از حمایت‌های معنوی دکتر احمد واعظی نماینده ولی‌فقیه در امور دانشجویان اروپا، حمایت‌های دبیر اتحادیه، انجمن وین، دبیران سابق اتحادیه و انجمن اوکراین در برپایی موکب درمانی در کربلای معلی تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 1102013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha