اجتماع باشکوه خادمیاران رضوی در اصفهان

حجه فروش گفت: در سالروز شهادت غریب الغربا و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجتماع باشکوه خادمیاران رضوی در اصفهان برگزار می شود.

«مصطفی حجه فروش» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان گفت: خادمیاران رضوی  ساعت 16 و 30 دقیقه عصر روز پنجشنبه پانزدهم مهرماه از میدان امام حسین(ع) با پرچم های حزن و اندوه و با نوای رضا رضا به سمت مسجد چهارباغ این شهر  حرکت می کنند. 

 

دبیر کانون های خدمت رضوی اصفهان افزود: خادمیاران امام رئوف پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد تاریخی چهارباغ،  همزمان با شام غریبان سلطان خراسان با در دست داشتن شمعدان های سبز رنگ و ندای غریب غریب با اجرای آیین خطبه خوانی حرم مطهر به سمت میدان انقلاب می روند و در غم از دست دادن دردانه زهرای مرضیه(س) به سوگ می نشینند.

 

وی با اشاره به برگزاری کرسی تلاوت در روز شهادت امام رضا(ع) گفت: این آیین که سال گذشته در جوار آرامگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان برگزار شده بود امسال به یاد 2500 شهید گلگون کفن نجف آباد در کنار آرامگاه شهید محسن حججی برگزار می شود.


دبیر کانون های خدمت رضوی اصفهان افزود: این آیین به صورت زنده از شبکه قرآن و شبکه استانی اصفهان برای علاقه مندان به روی آنتن می رود.


حجه فروش گفت: در شب شهادت امام رضا(ع) هم مراسم سوگواری در جوار آرامگاه شهدای گمنام کوه صفه اصفهان همراه با مداحی و مرثیه سرایی برگزار می شود. 


 برنامه های امسال آستان قدس رضوی با عنوان #همه_خادم الرضاییم و با شعار «نجات انسان، رسم مسلمانی» علاوه بر حرم مطهر رضوی در دیگر استان های کشور نیز برگزار می شود.

کد خبر 1102112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha