لزوم ترویج راه شهدا در جامعه/ انتساب به شهید، شخصی را بیمه نمی‌کند

حجت الاسلام وحیدی با بیان اینکه انتساب به شهید، شخصی را بیمه نمی‌کند، گفت: راه شهدا، راه اطاعت از رهبری و دفاع از اسلام و نظام اسلامی بوده است و جامعه با شهادت شهید، منسجم تر می شود و بیداری اجتماعی و بصیرت مردم افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمد وحیدی» شامگاه (۱۲مهر) در یادواره شهید کاوه و شهدای کربلای ۲ در بیرجند اظهار داشت: راه شهدا، راه اطاعت از رهبری و دفاع از اسلام و نظام اسلامی بوده است و باید راه و فرهنگ آنان در جامعه ترویج شود چرا که شهدا واسطه فیض برای همه ما هستند.

 

مدرس حوزه و دانشگاه به برکات و آثار شهدا برای جامعه اشاره کرد و گفت: جامعه با شهادت شهید، منسجم تر می شود و بیداری اجتماعی و بصیرت مردم افزایش می یابد به همین دلیل بود که امام راحل فرمودند بکُشید ما را که امت ما بیدارتر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه انتساب به شهید، شخصی را بیمه نمی‌کند، گفت: اگر کسی با شهیدی نسبت دارد لازمه عاقبت بخیری او نیست بلکه باید به عملکرد خود اتکا داشته باشد اگرچه این انتساب افتخار است.

 

حجت الاسلام وحیدی در خصوص وظیفه خانواده شهدا عنوان کرد: اکنون خانواده شهدا وظایف بیشتری نسبت به مسائل مختلف جامعه بر عهده دارند به این دلیل که اگر بی تفاوت باشند قطعا خون عزیزانشان پایمال می شود.

 

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شهدا به واسطه مجاهدت خود برکات بسیاری را برای جامعه و دین ایجاد کرده اند، گفت: مجاهدت کار ارزشمندی است و همان طور که هر درختی نیاز به آبیاری دارد دین هم نیازمند آبیاری است که یکی از مهمترین راه‌های آن خون مقدس این شهدا از صدر اسلام تاکنون بوده است.

 

وی در پایان با بیان اینکه خداوند متعال جانشین شهید در میان خانواده‌اش است، عنوان کرد: بنابراین هر کسی خانواده شهید را خوشحال کند، خدا را خوشحال کرده و هر کسی آن ها را ناراحت کند، خدا را ناراحت کرده است.

 

 

کد خبر 1102158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha