ثبت ۳.۴ میلیارد تراکنش بانکی در شهریور/سومین نفتکش ایران وارد بانیاس سوریه شد

قیمت جهانی طلا پایین آمد،سومین نفتکش ایران وارد بانیاس سوریه شد، آغاز پیش‌ فروش ۵ محصول ایران‌ خودرو از امروز، ثبت ۳.۴ میلیارد تراکنش بانکی در شهریور، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۱ میلیون و ۸۸۹ هزار تومان رسید برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه ۱۴ مهر شبستان به شرح زیر است:

سومین نفتکش ایران وارد بانیاس سوریه شد

سایت تانکر تراکرز اعلام کرد که سومین نفتکش حامل سوخت ایران برای کمک به لبنان وارد بندر بانیاس سوریه شده است.

سایت اطلاع رسانی تانکر تراکرز که اخبار مربوط به حمل و نقل و ذخیره نفت خام در نقاط مختلف دنیا را دنبال و منتشر می کند چند روز پیش با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرده بود که سومین محموله سوختی ایران به مقصد لبنان وارد خلیج سوئز شده است.

بنابر اعلام تانکر تراکرز، این نفتکش که Fortune نام دارد، حامل گازوئیل یا بنزین است.

پیش از این نیز دو نفتکش دیگر از ایران به همین طریق سوخت مازوت به لبنان صادر کرده بودند.

 

آغاز پیش‌ فروش ۵ محصول ایران‌ خودرو از امروز

گروه صنعتی ایران‌خودرو از امروز (چهارشنبه ۱۴ مهر ماه) پیش‌فروش پنج محصول خود را آغاز می کند. در طرح جدید پیش فروش پنج محصول ایران خودرو، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه ای، رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک عرضه خواهند شد.

موعد تحویل خودرو‌ها براساس نتایج قرعه کشی، از شهریور تا مهرماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

مراسم قرعه کشی برای انتخاب مشتریان نهایی نیز دوشنبه ۱۹ مهرماه در محل سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار خواهد شد.

بخشنامه این طرح از چهارشنبه ۱۴ مهرماه در سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو فعال است.

 

قیمت جهانی طلا پایین آمد

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز چهارشنبه، تحت تأثیر رشد ارزش دلار و تقویت شود اوراق قرضه آمریکا، پایین آمد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۷:۰۷ به وقت تهران، ۰.۳۰ درصد افت کرد و به ۱٫۷۵۴.۶۶ دلار رسید.

 

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۳۴ درصد افت کرد و به ۱٫۷۵۵.۰۰ دلار رسید. بالا رفتن ارزش دلار قیمت خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری را بالا برده و تقاضای خرید آن را پایین می‌آورد.

 

همچنین پرداخت سود بیشتر به اوراق قرضه آمریکا باعث می‌شود میل خرید طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده در بین سرمایه‌گذاران کاهش یابد. حالا نگاه همه فعالان بازارهای مالی جهان به انتشار گزارش ماهانه مشاغل آمریکا که قرار است این هفته منتشر شود، دوخته شده است. این گزارش برای زمان‌بندی سیاست‌گذاری‌های پولی فدرال‌رزرو بسیار حیاتی خواهد بود.

 

ثبت ۳.۴ میلیارد تراکنش بانکی در شهریور

در شرایطی که طبق اعلام شرکت شاپرک، در شهریورماه سال جاری بیش از ۳ میلیارد و ۴۲۹ میلیون تراکنش انجام شده که کمتر از ۹۰ درصد از کل این تراکنش‌ها از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی بوده است؛ بررسی جدیدترین گزارش شاپرک از سهم ابزارهای پذیرش از تعداد تراکنش‌ها در شهریورماه ۱۴۰۰ نشان می دهد، کارتخوان فروشگاهی با ۸۹.۶۰ درصد بیشترین سهم را داشته و پس از آن ابزار پذیرش اینترنتی با ۷ درصد و در نهایت ابزار پذیرش موبایلی با ۳.۴۱ درصد، در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین مقایسه تعداد هر یک از ابزارهای پذیرش فعال سیستمی در شهریورماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه گذشته، نشان می دهد تعداد ابزارهای فعال سیستمی پذیرش اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی نسبت به مردادماه با افت ۲.۱۹ درصدی همراه بوده؛ به گونه ای که تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در شهریورماه با افت ۴.۹۹ درصدی نسبت به مردادماه ۱۴۰۰ به رقم ۱,۵۵۹,۲۷۳ رسیده است.

بنابراین مجموع تعداد این ابزارها (اینترنتی، موبایلی و فروشگاهی) در آخرین ماه تابستان ۱۴۰۰ به رقم ۱۲.۵۰۴.۹۲۱ رسیده که نسبت به ماه قبل، بیش از دو درصد کمتر شده است.

همچنین مقایسه سهم تعداد هر یک از این ابزارهای پذیرش فعال سیستمی از کل ابزارهای بازار در شهریورماه ۱۴۰۰، نشان می دهد سهم کارتخوان های فروشگاهی از بازار ۷۵.۹۸ درصد بوده است که این میزان در مردادماه امسال، ۷۵.۷۴ درصد تعیین شده بود و سهم ابزار پذیرش موبایلی از بازار در ششمین ماه سال، به ۱۱.۵۵ درصد رسیده که نسبت به مردادماه، اندکی کاهش یافته است.

 

قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۱ میلیون و ۸۸۹ هزار تومان رسید

امروز (چهارشنبه ۱۴ مهر) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۷۲ درصد رشد به ۱۱,۶۹۱,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۵۳ درصد افت به ۱,۷۶۰.۳۳ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی با ۰۱۹ درصد رشد به ۱۱۸,۸۹۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۴۳ درصد رشد به قیمت ۱۱۵,۵۱۰,۰۰۰‬ ‬ ریال، هر عدد نیم سکه با ۰.۴۴ درصد افت به قیمت ۶۰,۸۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۰۸ درصد رشد به قیمت ۳۵,۹۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۱۱ درصد افت به قیمت ۲۲,۴۶۵,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (چهارشنبه ۱۴ مهر) قیمت هر دلار آمریکا با ۰.۳۴ درصد رشد به ۲۸۱,۳۶۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو با ۰.۵۳ درصد رشد به ۳۲۶,۸۴۰ ریال و قیمت هر پوند با ۰.۷۷ درصد رشد به ۳۸۵,۳۲۰ ریال رسید.

 

بانک مرکزی امروز (چهارشنبه چهاردهم مهرماه ۱۴۰۰) نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۱ ارز افزایش و ۱۸ ارز کاهش یافت. نرخ رسمی و ۷ ارز هم بدون تغییر باقی ماند. امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۷ هزار و ۲۸۳ ریال و یورو ۴۸ هزار و ۷۶۰ ریال ارزش‌گذاری شد. بر پایه این گزارش، امروز هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۳۰۰ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۱۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۲۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۵۶ ریال، روپیه هند ۵۶۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۲۵۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۴ هزار و ۶۰۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌ هزار و ۳۹۶ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

همچنین، هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۴۳۲ ریال، دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۲۷۰ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۰۴ ریال، لیر ترکیه ۴ هزار و ۷۲۹ ریال، روبل روسیه ۵۸۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۷ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۶۳۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۶۲ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۷ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲‌ هزار و ۱۰۴ ریال، کیات میانمار ۲۳ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۵۶ ریال، یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۹۰ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۲۳۱ ریال تعیین شد.

 

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۵۱۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۴ هزار و ۱۹۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۲ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۴۱۸ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۷۶ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۳۹۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲‌ هزار و ۹۵۲ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۸۰۷ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۹۹۸ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار و ۷۰۹ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۵ ریال قیمت خورد.

 

 

 

کد خبر 1102183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha