یادمان اولین شهید مدافع سلامت جنوب کرمان رونمایی شد 

امروز ۱۴ مهرماه طی مراسمی با حضور امام جمعه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و خانواده شهید رئیسی از یادمان اولین شهید مدافع سلامت جنوب کرمان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۴ مهرماه طی مراسمی با حضور امام جمعه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و خانواده شهید رئیسی از یادمان اولین شهید مدافع سلامت جنوب کرمان رونمایی شد.

 

«اصغر مکارم» در حاشیه این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشور به ویژه مدافعان سلامت در روزهای سخت مقابله با کرونا، گفت: مدافعان سلامت با تلاش خود توانستند بیماری را مدیریت کنند و شهید یاسر رئیسی اولین شهید مدافع سلامت جنوب کرمان که در دوران بازنشستگی در حین خدمت در بیمارستان خصوصی قائم جیرفت درگیر کرونا شده و به خیل شهادت پیوستند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: شهید رئیسی از همکاران دلسوز و خوشنام ما در دوران خدمت در مجموعه این دانشگاه بوده و جزء پرستاران خوش سابقه بیمارستان امام خمینی (ره) بودند.


وی افزود: با مستنداتی که به وزارت بهداشت ارسال شد شهادت این بزرگوار مسجل و اعلام شده و امروز شاهد رونمایی از یادمان شهید هستیم به عنوان یک نماد حرکت عزم ملی است.


مکارم ابراز کرد: در منطقه جنوب کرمان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون قریب ۱۶ هزار مورد مثبت و ۸ هزار مورد بستری ابتلا به کرونا گزارش شده است.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه شاید فکر نمی کردیم که بتوانیم این حجم از  بیمار را مدیریت کنیم به طور مثال در یک مرحله ۹ بخش آی سی و سر برپایی در بیمارستان امام جیرفت برای خدمت به بیماران کرونا فعال شد.


وی ادامه داد: در کلیه بیمارستان های منطقه تخت های مجهز به ونتیلاتور مستقر شد تا مردم جنوب که نیاز به خدمات ویژه نداشتند در شهرهای خود این خدمات سلامت را دریافت کرده و درمان شوند.


مکارم اظهار کرد: خوشبختانه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در جنوب کرمان نسبت به متوسط استان و کشور کمتر است که این امر در وهله نخست مرهون تلاش بی وفقه و هماهنگی پرسنل بهداشت و درمان در حوزه سلامت و با هماهنگی مسئولین محلی است که با صرف انرژی توانستیم از این مراحل عبور کنیم گرچه ما نیز به لحاظ ویژگی های بیماری، موارد مرگ و میر نیز داشتیم اما از متوسط کشور پائین تر بود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اضافه کرد: از موفقیت های ما از ابتدای بیماری در بیمارستان های دولتی و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در بحث مسائل حفاظتی است که حرف اول را در پیشگیری و سلامت پرسنل می زند.


وی تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی کمبود وسائل حفاظتی وجود نداشت و این امر موجب شد تا در بخش دولتی حوزه سلامت جنوب کرمان شاهد مرگ پرسنل درمانی به دلیل کرونا نباشیم.


مکارم تصریح کرد: دو سوم کادر درمان یعنی بیش از ۳ هزار نفر پرسنل درگیر بیماری شدند که قریب یکهزار نفر از این تعداد، پرستار بوده و مابقی از پرسنل بهداشت بودند و خوشبختانه مرگ در کادر دولتی نداشتیم.


این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر در پائین ترین سطح درگیری بیماری در منطقه هستیم میزان بستری به کمتر از ۵۰ بیمار کرونائی رسیده و موارد سرپائی هم به هنین میزان کاهش داشته است.


وی افزود: تاکنون بیش از ۵۳۴ هزار دوز واکسن وارد منطقه شده که ۳۴۰ هزار مورد در دوز اول تزریق شده و نصف این میزان نیز در مرحله دوم تزریق شده است اما هنوز بسیاری از مردم منطقه واکسن دریافت نکرده اند، به مردم عزیز توصیه می کنم حتما واکسن تزریق کنند.


مکارم اظهار کرد: موج بعدی بستگی به موفقیت در واکسیناسیون دارد اگر مردم همکاری لازم را داشته باشند سطح ایمنی جامعه بالا می رود و چنانچه بیماری مجدد عود کند حداقل مرگ و و میر یک دهم دوران بدون واکسن خواهد بود.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن توصیه به مردم جنوب کرمان، گفت: افراد ۱۲ سال به بالا با هر شرایطی به جزء موارد محدود، هر چه سریعتر برای دریافت واکسن به مراکز تجمیعی مراجعه کنند چرا که فضای لازم و واکسن کافی موجود است.

 

وی خاطرنشان کرد: دستگاه مامو گرافی که یکی از پیشرفته ترین دستگاه های که برای پزشکان متخصص ما یک ضرورت بود و خوشبختانه با اعتباری قریب ۲ میلیارد تومان برای خدمت رسانی به مردم خریداری شده است.


مکارم در خاتمه گفت: ان شاء الله مردم همیشه سالم و تندرست باشند و هیچگاه نیاز به استفاده از این دستگاه نباشد اما در صورت ضرورت این امکان فراهم است و وظیفه بود این خدمات را فراهم کنیم.

کد خبر 1102207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha