مشارکت گسترده در انتخابات عراق ضروری است

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق مشارکت گسترده مردم عراق در انتخابات پارلمانی را ضروری دانست و تاکید کرد: هدف ما قرار گرفتن نظام سیاسی کشور در دست افرادی خبره و کارشناس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» در آستانه انتخابات پارلمانی عراق در بیانیه‌ای با تاکید بر اصول و مبانی نُجَباء، رویکرد این جنبش مبنی بر عدم معرفی مستقیم یا غیرمستقیم کاندیداهای انتخاباتی را ثابت خواند و یادآور شد: ما می‌خواهیم شهروندانی در کنار ملت خود باقی بمانیم و شریک درد و رنج آنان، و همچنین صدای راستین مردم باشیم.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء با اشاره به انتقادات جنبش متبوع خود از قانون اساسی و نظام سیاسی که توسط اشغالگران پایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات را مهم می‌دانیم زیرا به واسطه انتخاب افراد صالح، تلاشی در راستای تغییر حقیقی صورت می‌گیرد.

وی وجود نظام سیاسی صالح برای صیانت و آزادی از حاکمیت کشور را ضروری برشمرد و افزود: هدف ما قرار گرفتن نظام سیاسی کشور در دست افرادی خبره و کارشناس که مصالح عامه مردم را بر منافع شخصی خود مقدم بدانند، است و این هدف جز با مشارکت گسترده مردم عراق در انتخابات محقق نمی‌شود.

الکعبی از جریان‌های صالح و فعالان مدنی هوشیار که حجم چالش را به‌خوبی درک کرده‌اند و از نقشه‌های دشمن اشغالگر و مزدورانش آگاه هستند، خواست تا مردم را به مشارکت حداکثری تشویق کنند.

وی در پایان بیانیه خود، ۱۵ شاخص و استاندارد برای نامزدهای صالح به شرح ذیل تعیین کرد:

۱. به راستی و پاک‌دستی شهره باشد تا پس از پیروزی به سوگندش پایبند بماند.

۲. در وعده‌های انتخاباتی به تحقق حاکمیت ملی و اخراج همه نیروهای اشغالگر از کشور آزاد و عزیز ما متعهد شود.

۳. در قبال کمپانی‌های استعمارگر خارجی که به تاراج کشور مشغولند و نفت و ثروت‌های ملی را در ازای بهایی ناچیز به یغما می‌برند، موضع روشنی داشته باشد.

۴. در قول و عمل برای رهایی کشور از سلطه ظالمانه و سودجویانه صندوق بین‌المللی پول بکوشد و با عزمی ملی از فرسایش اقتصاد کشور جلوگیری کند و با پروژه استقراض از این بانک که با دستور خارجی و با هدف به اسارت گرفتن عراق و قرار دادن آن زیر یوغ اجنبی‌ها طراحی شده، مقابله کند.

۵. در جهت لغو کلیه معاهداتی که بعضی از دولت‌های عراق به دستور آمریکا امضا کرده‌اند و باعث از بین رفتن ثروت عراق و تسلیم آن به کشورهای در خدمت اهداف استکباری و استعماری شده و تروریسم و کشتار را برای ملت ما به ارمغان آورده‌اند، تلاش کند.

۶. در برابر کشورهایی که به‌دنبال سلب امنیت عراق و نابودی اقتصاد آن هستند، از جمله پروژه‌های امارات و عربستان وهابی بایستد.

۷. به تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اهتمام بورزد تا کسانی که به‌دنبال این امر هستند، خیانتکار به‌شمار آمده و مورد پیگرد قرار گیرند و فراریان نیز تحت تعقیب قرار گرفته و اشد مجازات در حق آنان - که همان اعدام است - اجرا شود.

۸. به موجودیت مضحکی که به دروغ آن را سفارت می‌نامند، که البته در حقیقت پایگاه نظامی آمریکا در منطقه سبز بغداد است و در جهت دخالت در شوون داخلی و خارجی کشور عمل می‌کند، پایان دهد.

۹. در برابر همه کسانی که علیه الحشد الشعبی عمل کرده و اهداف مشکوکی را برای تضعیف عراق پی گرفته‌اند، بایستد و به ارشادات مرجعیت دینی در راستای عدم تعرض به این سازمان شرافتمند که سپر محکمی برای حفظ امنیت عراق است، پایبند باشد.

۱۰. به کنترل ثروت‌های ملی توسط آمریکا و فروش نفت کشور توسط آمریکایی‌ها، دریافت پول نفت و سپرده‌گذاری آن در بانک‌های آمریکایی که عراق را تحت سلطه رییس‌جمهور شرور ایالات‌متحده قرار می‌دهد، پایان دهد.

۱۱. به پرونده مستشاران و مربیانی که شکست و توطئه آن‌ها در عراق و افغانستان به اثبات رسیده و بر همگان روشن شده که تنها ماموریتشان جاسوسی خرابکارانه است، پایان دهد.

۱۲. با حرص و طمع شرکت‌های مخابراتی که آشکارا شهروندان عراقی را غارت می‌کنند، مقابله و ضوابطی را برای خدمت به مردم عراق ایجاد کند. همچنین برای تاسیس شرکت‌های مخابراتی ملی که در جهت بهبود خدمات مخابراتی و اینترنتی به‌صورت واقعی کار می‌کنند، کوشا بوده و به تصویب قانونی همت گمارد تا وب‌سایت‌های ضددین، ضداخلاق، ضدارزش را که جامعه اصیل عراق و بافت اجتماعی آن را هدف قرار داده‌اند، مسدود کند.

۱۳. نسبت به نظارت مستمر و ارزیابی همه ارگان‌های دولتی به‌منظور توقف سوءاستفاده از مردم و پایان بخشیدن به فساد متعهد باشد و در برابر وسوسه‌ها و تهدیدهایی که مانع از تحقق این اهداف است، تسلیم نشود.

۱۴. تعهد دهد که در طول دوره نمایندگی، صدای استان و حوزه انتخابیه خود به‌عنوان خادم ملت و مدافع حقوق آن‌ها باشد و برای پیشرفت استان خود تلاش کند. همچنین از نهادهای مرتبط، انجام پروژه‌های صنعتی، ساخت مدارس، پل‌ها، توجه به جاده‌ها، تحول موسسات آموزشی، تغییر محتوای درسی به‌نحوی که با پیشرفت‌های علمی و ارزش‌های جامعه عراق متناسب شوند، توجه به فعالیت و گسترش مراکز درمانی و پیشرفت پروژه‌ها و مراکز خدماتی را مطالبه کند.

۱۵. در برابر پروژه تجزیه عراق که با هدف تضعیف کشور و تبدیل آن به صحنه درگیری اقوام و طوایف دنبال می‌شود، موضع محکمی داشته باشد.

کد خبر 1102237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha