گفت‌‌وگوی فرمانده نیروی قدس سپاه با آیت الله حسینی خراسانی

عضو فقهای شورای نگهبان با سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی عضو فق‌های شورای نگهبان با سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در منزل آیت الله حسینی خراسانی انجام شد، سردار قاآنی آخرین تحولات منطقه را تشریح کرد.

 

آیت الله حسینی خراسانی در تشریح جزئیات گفت: دیدار با فرمانده نیروی قدس سپاه درباره مسائل مختلف از جمله نحوه تعامل با برادران اهل سنت، گفت‌و‌گویی مفید و موثر بود.

 

به گفته آیت الله حسینی خراسانی، تعامل با برادران اهل سنت باید بر حسب آموزه‌های دینی و آیات قرآن کریم باشد. خداوند متعال فرموده ‏اند: «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ» (آیه ۱۵۹ آل عمران) و امام صادق علیه ‎السلام سفارش کرده‏ اند: «حبّبونا الی الناس و جرّوا الی‌ها کل موده» به این معنا که تا می توانید ما را به مردم و گروه‎ های مختلف مسلمین معرفی کنید و محبت و علاقه آن‌ها را به سوی ما جلب کنید. به اعتقاد ما، تعامل با آن‌ها با تکیه بر آموزه ‏های دینی، یکی از ضرورت‌های امت اسلامی و از اولویت‌های امروز نظام ماست.

 

عضو فقهای شورای نگهبان همچنین افزود: در این دیدار در خصوص تحولات اخیر کشور افغانستان در این شرایط خاص بحث و گفت‌وگو شد.

 

وی همچنین با اشاره به خدمات و دستاورد‌های نیروی قدس سپاه پاسداران در کشور‌های محور مقاومت نظیر سوریه، لبنان، عراق، یمن و دیگر سرزمین‌ها، این پیشرفت‌ها را نشانه موفقیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و کیاست و حکمت رهبر فرزانه انقلاب دانست.

 

وی با تأکید بر وحدت امت اسلامی، به آیات مبارکه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» (انفال/ ۶۰) و «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قَاتِلُوا الَّذِینَ یَلُونَکُمْ مِنَ الْکُفَّارِ وَلْیَجِدُوا فِیکُمْ غِلْظَةً» (توبه/ ۱۲۳) اشاره کرد و کسب اقتدار اسلامی با هدف بازداشتن معاندان و مخالفان از طمع در صفوف امت اسلامی را از ضرورت‌های بقای نظام اسلامی دانست.

 

عضو فقهای شورای نگهبان در خاتمه خاطرنشان کرد که سردار قاآنی ابراز علاقه کردند که این‎گونه دیدار‌ها و تبادل نظرها، جهت حرکت در مسیر سیاست‏‌گذاری‌ها و راهنمایی‌‏های راهبردی و کلان رهبری و در راستای عزت، اقتدار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ادامه یابد و در این مسیر مفید واقع شود.

کد خبر 1102255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha