اذان ندای توحیدی دین مبین اسلام است

حجت الاسلام فیاضی گفت: اذان اصلی ترین ندای توحیدی دین مبین اسلام است که صدای استقلال، آزادی، امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری را به گوش جهانیان می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «میثم فیاضی» امروز (14 مهرماه) در آئین اختتامیه هنرواره «اذان ایرانی، مکتب اردبیل» در مجتمع فرهنگی هنری فدک گفت: اذان در دین مبین اسلام به عنوان پرچم شعائر دینی شناخته می شود و هیچ کلمه ای در عالم اسلام مهمتر و زیباتر از اذان وجود ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: اذان اصلی ترین ندای توحیدی دین مبین اسلام است که صدای استقلال، آزادی، امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری را به گوش جهانیان می رساند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: موذنان مبارزان با استکبار و استبداد هستند و با اذان که یک نصرت الهی است ندای توحیدی را در سرزمین ها برای حریت و استقلال فریاد می زنند.

 

حجت الاسلام فیاضی خاطر نشان کرد: موذنان از چنان ارج و قربی در درگاه خداوند متعال دارند که در روز قیامت که همه عالم ورود آنها را نوید خواهند داد.

 

در ادامه این آئین، «عبدالله بحرالعلومی» با اشاره به اینکه این هنرواره به دلیل استقبال بی نظیر موذنان کشور از سال آینده به صورت بین المللی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: شاید مرز ها و محدودیت های کشورها و حدود را مشخص کنند امام فرهنگ و معنویت در هیچ محدوده نمی گنجد و همیشه در حال گسترش دین و فرهنگ اسلام در جهان هستیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: متاسفانه در برخی از کشورها برای مساجد و صدای پخش اذان محدودیت ایجاد می کنند اما این صدای نورانی توانست دل ها را تسخیر کند و همه را به پذیرش دین مبین اسلام دعوت کند.

 

وی اعلام داشت: با همه پیشگیری ها برای افزایش عالم سیاه شیطانی اما صدای ملکوتی اذان همچنان در حال بیدار کردن دل های خاموش است.

 

بحرالعلومی اضافه کرد: این هنرواره خواهد توانست به عنوان ابزاری برای ترویج اذان در مکتب اردبیل باشد و ندای ملکوتی اذان در جهان اسلام و همه عالم پیچیده شود.

 

کد خبر 1102322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha