کرمان؛ سوگوار عالم آل محمد شد

سالروز شهادت امام رضا علیه السلام که از راه می رسد، عزاداری های محرم و صفر بوی غریبِ آشنایی می گیرد و ایرانی ها جور دیگری برای تنها امامی که میزبان او نه، میهمان و ریزه خوار سفره رأفت و مهربانی ایشان هستند؛ عزاداری می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سالروز شهادت امام رضا علیه السلام که از راه می رسد، عزاداری های محرم و صفر بوی غریبِ آشنایی می گیرد و ایرانی ها جور دیگری برای تنها امامی که میزبان او نه، میهمان و ریزه خوار سفره رأفت و مهربانی ایشان هستند؛ عزاداری می کنند.

 

 

 

 

در استان کرمان نیز هزاران عاشق و دلداده سعی می کنند به گونه ای محضر امام رضا علیه السلام عرض ارادت کرده و عزاداری خالصانه خود را تقدیم آستان قدس رضوی کنند.

 

سایه شوم کرونا، دوری و دلتنگی زیارت امام هشتم را مضاعف و دل ها را در آرزوی حرم مطهرش بی تاب کرده است.

 

 

 

از شب شهادت امام رضا علیه السلام تا شام شهادت صدها برنامه که در نقاط مختلف استان پهناور کرمان تدارک دیده شده، در فضای مجازی و حقیقی برگزار می شود.

 

 

کرمانی ها در دو سال اخیر تعدادی از برنامه ها را با محوریت خادم مجاهد، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار و علاوه بر این پوستر، عکس و فیلم های شهید سلیمانی در حرم امام رضا علیه السلام را منتشر می کنند.

 

 

 

علاوه بر این، کانون های خدمت رضوی استان کرمان نیز صدها برنامه در شهرستان ها و بخش های مختلف استان برگزار می کند. این روزها به ویژه کانون خادمان رسانه ای امام رضاعلیه السلام جدای از برگزاری پویش اعتکاف رسانه های رضوی استان در دهه آخر ماه صفر، محتواهای متعددی در راستای ترویج فرهنگ رضوی و بزرگداشت نام و یاد امام رضا علیه السلام منتشر کرده است.

 

 

مراسم سوگواری شهادت ولی نعمت ایرانیان، شمس الشموس، ثامن الحجج، امام علی بن موسی الرضا در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و... در شب، روز و شام شهادت برقرار است.  

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1102449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha