وحدت و تقویت نخبگان نیاز امروز جامعه است/ پیروزی در عرصه های ورزشی جهانی  معرف هویت و فرهنگ ملی ماست

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه پیروزی جوانان ما در مسابقات جهانی معرف هویت، فرهنگ ملی ما و موجب صدور انقلاب اسلامی است، گفت: نخبگان باید تلاش کنند که برای تقویت فرهنگ جامعه قلم بزنند و خدا ناخواسته برای تخریب دیگران و تفرقه تلاش نکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۶ مهر) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام  با تبریک ایام ربیع الاول و روز هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه، اظهار کرد: همانطور که بعثت نبی مکرم اسلام(ص) مهم ترین تحول تاریخ بشریت است، هجرت هم سرآغاز تکمیل دین و بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص)  و سرآغاز تشکیل حکومت اسلامی در مدینه است که منبع تحولی در جهان شد و زیربنایی برای حکومت جهانی حضرت امام عصر(عج) خواهد بود.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه حضرت پیامبر اکرم(ص) بعد از سیزده سال مجاهدت و تلاش شبانه رزوی ناچارر شد زادگاهش را ترک و هجرت کند، افزود: این تهدید تبدیل به فرصتی شد که بعد از ۱۳ سال با رویکرد دیگران به دین و آئین اسلام بتواند سختی ها و حصرهای اقتصادی نجات پیدا کند و دین اسلام را گسترش دهد.

 

وی با اشاره به اینکه  در دل سختی ها چیزهایی نهفته است که مصلحت انسان در آن است و این سختی ها می تواند تبدیل به فرصت شود، ابراز کرد: آثار فرهنگ غنی دین مبین اسلام را آلان می بینیم، در جهان فعلی که حق کشی و مظلوم کشی محدودیتی ندارد و تحریم ظالمانه آمریکا و همپیمانانش علیه ملت و کشور ایران اسلامی سال های سال است ادامه دارد، امروز نظام اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: آنها فکر می کردند که با فشار  تحریم می توانند مردم  غیور و مسلمان جمهوری اسلامی را  تسلیم خواسته های واهی خود کنند، انتظار داشتند که لحظه به لحظه مردم و نظام اسلامی تن به ذلت خواسته های آنها دهند، اما همین تهدید و تحریم فرصتی شد که با رویکردی که مردم ما در انتخابات ریاست جمهوری داشتند،  در اولین سفر خارجی ریاست جمهوری ایران اسلامی در اجلاس شانگهای ایران عضو این پیمانشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت:  یک  اتحاد راهبردی بین کشورهای چین و روسیه شکل گرفته است  که این دشمنان دیدند که  نه تنها تهدید و تحریم آنها موثر نبود بلکه جمهوری اسلامی این ترحیم و تهدید را به راحتی تبدیل به فرصت کرده است و دشمنان قسم خورد ما آرام ننشستند.

وی ابراز کرد: رژیم صهیونیستی که شمارش معکوس نابودی خود را می شمارد با پایگاه هایی که در آذربایجان و ارتباطی که با ترکیه و پاکستان دارد، تلاش کرد که این برگ برنده جمهوری اسلامی را مورد صدمه و آسیب قرار دهند و زهر خود را بریزند، فکر کردند از موقعیت‌ی که صهیونیست ها در آذربایجان دارند بر علیه ما استفاده کنند.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: آنها نقشه کشیدند که بخشی از سرزمین ارمنستان را تصرف کنند و با تصرف آن کریدور ارتباطی ایران در شمال کشور را با اروپا قطع شود،  فکر کردند که با این حرکت می توانند فزون طلبی کنند و سیطره سیاسی و نظامی بر ما پیدا کنند، لذا خیلی راحت فریب خوردند و شروع به نشان دادن چنگ و دندان قدام و رزمایش مشترک در مرزهای جمهوری اسلامی اقدام کردند.

 

 حجت الاسلام کریمی تبار گفت: به طور قطع تغییر ساختار جغرافیایی منطقه کاری منکر است که باید از آن جلوگیری شود و لذا مقام معظم رهبری تدبیر کردند و با رزمایش نیروهای توانمند ارتش جمهوری اسلامی در شمال کشور در خاک خودمان، نقشه های آنها نقش برآب شد و فهمیدند که قدرت آریه ای که به پشتوانه صهیونیست ها دارند در روزهای تنگ به درد آنها نخواهد خورد و قدرت توان رویارویی با رزمندگان اسلام را ندارند.

 

وی تصریح کرد: مدیریت جمهوری اسلامی بود که اردوغان را بر مسند ریاست جمهوری نگاه داشت و آذربایجان همان کسانی هستند که قدرت نداشتند تا تکیه از دست رفته خود را به جغرافیای آذربایجان ملحق کنند و از جمهوری اسلامی کمک گرفتند که بتوانند این تکه از دست رفته سرزمین اسلامی را  به جغرافیای آذربایجان ملحق شود اما به جای قدردانی و تشکر، بازیچه دست صهیونیست ها شدند و اینها نمک نشناس هستند.

 

امام جمعه ایلام افزود: قدرت قوی آنها آمریکا بودند که مجبور به ترک منطقه شدند، نتوانستند  و نمی توانند و اینها عددی نیستند که بتوانند  در سرنوشت منظقه تغییر ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام کریمی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از قهرمانان کشتی آزاد و مدال آوران عرصه ورزش جمهوری اسلامی، ابراز کرد: این پیروزی ها را  خدمات مردم ایران اسلامی تبریک عرض می نماید، این قهرمانان، توانستند پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآوردند و دل مردم را شاد کنند و خدا را شکر ورزشکاران ما در مسابقات المپیک و پارا المپیک خوش درخشیدند.

 

وی با اشاره اینکه امروز عرصه ورزش صرفا ورزش نیست، گفت: دشمن خیلی تلاش کرد که جمهوری اسلامی را تحریم وزشی کند تا قهرمانان ما در عرصه های جهانی حضور پیدا نکنند و مردم ما احساس حقارت و سرافکندگی  در سطح جهانی داشته باشند اما  خدا خواست قهرمانان ما در سطح دنیا بدرخشند و در مسابقات جهانی به رتبه های بالا نائل شوند، چشمان متعجب دنیا را به سمت خود متوجه کنند، مردم ما احساس سربلندی و فخر در مردم ایجاد کنند و نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند.

 


امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه پیروزی جوانان ما در مسابقات جهانی  معرف هویت  و فرهنگ ملی ما است، گفت: وقتی قهرمان ما  با چفیه که نماد رزمندگی و مقاومت در رعصه جهانی حضور پیدا می کند و بعد از  پیروزی، در مقابل خداوند متعال سجده شکر به جای می آورد، وقتی بانوان ما با با حجاب اسلامی در عرصه جهانی ورود پیدا می کنند،  این صدور  انقلاب و جمهوری اسلامی  و فرهنک ما به کشورهای جهانی است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه  با تقدیر از مردم استان و هیئات مذهبی، مداحان و مبلغین و کشانی که در عزای اهل بیت(ع) در فضای مجازی قلم زدند، یادآور شد: این عزیزان در نشر فرهنگ اهل بیت(ع) در سطح جامعه تلاش کردند و هیئات مذهبی با رعایت دستورالعمل هایبهداشتی برنامه های عزاداری در ایام اربعین انجام شد و گزارشی دال بر عدم رعایت و شیوع ویروس کرونا  در این خصوص ارائه نشده است.

 

وی  بیان کرد:  ما در شرایطی هستیم که نیاز به وحدت و تقویت نخبگان داریم، نخبگان و کسانی که قلم در دست دارند و داعیه این را دارند که افکار جامعه را مهندسی می کنند، دقت کنند که فرهنگ جامعه و تقویت نخبگان قلم بزنند و خدای ناخواسته تلاش آنان در راستای تخریب دیگران و تفرقه در جامعه نباشد.

 

 امام جمعه ایلام با تبریک هفته نیروی انتظامی به  حافظان امنیت، خاطرنشان کرد: امروز از برکت خون شهدای ناجا و نیروهای مسلح، امنیت کامل بر جامعه و کشور حاکم است و از  فرماندهی ناجای استان و همکاران ایشان در نیروی انتظامی به خاطر تلاش در  راستای ایجاد امنیت تقدیر می شود و انتظار می رود که در خدمت به مردم و انجام رسالت خود بیش از گذشته کوشا باشند.

 

 

کد خبر 1102682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha