امنیت ایران قوی مستقل افتخار آمیز و الگویی برای دیگر ملت ها است

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: امنیت ایران عاریه ای نیست اگر چه گاهی دچار لرزه‌هایی می‌شود اما این امنیت قوی، مستقل، افتخارآمیز و الگویی برای دیگر ملت ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۶ مهرماه حجت الاسلام «محمد جعفری» در خطبه های نماز آسمینون، با اشاره به سخنان فرمانده معظم کل قوا در ارتباط تصویری با آیین مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری نیروهای مسلح، گفت: ویژگی مهم و متمایز امنیتی که نیروهای مسلح ما به ارمغان آورده اند این است که این امنیت یک امنیت عاریه ای نیست بلکه یک امنیت درون‌زا متکی بر خود، مبتنی بر توان فکری و معنوی و عقلانیت انقلابی است.


امام جمعه موقت آسمینون با تاکید بر این که ایران اسلامی در سال های گذشته به گدایی امنیت نپرداخته است، اظهار کرد: ایران اسلامی توجه دارد که استقلال در امنیت زیرساخت اصلی،  استقلال در اقتصاد، فرهنگ و غیره است، امنیت ایران عاریه ای نیست اگر چه گاهی دچار لرزه‌هایی می‌شود اما این امنیت قوی، مستقل، افتخار آمیز و الگویی برای دیگر ملت ها است.


وی ابراز کرد: مدتی است که رهبر انقلاب اسلامی در بیانات شان با مهارت تمام، بیان رسا و گویا نکات مهم و راهبردی و مورد نیاز جامعه را می‌کنند.


حجت الاسلام جعفری ادامه داد: فارغ از محتوای فاخر و کم‌نظیر مطرح شده توجه به نکته گویی و نکته سنجی ها، انتخاب تعابیر گویا و رسا و توجه به عناصر زمان، مکان، مخاطب و اهتمام به اولویت ها با توجه به نیاز روز مخاطبان و گشودن گره های ذهنی جامع از مختصات این بیانات کوتاه و جامعه است.


خطیب جمعه آسمینون خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش با نگاه شاگردانه و متعلمانه به بیانات رهبری نگریست و درس‌آموزی کرد و خدای علیم و قدیر را بر وجود نعمت بی بدیل رهبری حکیم و فرزانه و کم نظیر شکرگزار باشیم.


وی تصریح کرد: همچنین باید این توان بالا، هوشمندی، اتقان مطالب و استحکام مواضع را که یادآور عظمت فکر و اندیشه و نشاط روحی و انسجام ذهنی و بیان امام راحل است را قدر بدانیم.


حجت الاسلام جعفری تاکید رهبر انقلاب اسلامی در تبیین ساختار و نقش نیروهای مسلح مولفه های اصلی را برشمرد و گفت: امنیت آفرینی برای تامین زیرساخت اساسی پشرفت کشور، امنیت درون‌زا و بازدارندگی، امنیتی مبتنی بر استقلال و خودکفایی، اقتدار متکی بر دو عامل مادی، تجهیزات و امکانات وسایل و معنوی نیروی انسانی مومن و معنویت و اخلاق و روحیه توکل و توسل، عقلانیت به معنای محاسبه دقیق و صحیح و منطقی متکی بر ایمان و برنامه‌ریزی و دشمن شناسی است.


امام جمعه موقت آسمینون اضافه کرد: امنیت عاریه ای و گدایی امنیت به سبک امنیت پوشالی که امروز کشورهایی همچونکامارات دارند و زبونانه بقای خود را به گدایی امنیت اعطایی اشغالگران و مستکبران گره زدند، این عناصر اگرچه برای نیروهای مسلح گفته شده است اما در حقیقت نکات اصلی برای همه مشکلات نهادی و اداری است.


وی با اشاره به نامه تولیدکنندگان لوازم خانگی به رهبر انقلاب و دستور ایشان به رئیس جمهوری و ابلاغ رئیس جمهوری برای منع ورود کالاهای کره ای، تاکید کرد: یک اتفاق مهم و راهبردی و الهام‌بخش برای جهش تولید در سالی است که به همین نام شهرت یافته است سال های سال بود که شرکت‌های کره‌ای در ایران فعالیت داشتند و بازار کوچک لوازم خانگی ایران را تصرف کرده بودند.


حجت الاسلام جعفری در خاتمه ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول به واقعه عظیم لیله المبیت نیز اشاره کرد.
 

کد خبر 1102689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha