یکی از اصلی ترین عوامل پیشرفت اسلام ایثار و فداکاری های امیرالمؤمنین (ع) است 

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: یکی از اصلی ترین عوامل پیشرفت اسلام ایثار و فداکاری های امیرالمؤمنین (ع) است 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۶ مهرماه حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: برخی خار در چشم دیگران می بینند اما خاشاک را در چشم خود نمی بینند باید نسبت به عیوب خود بینا بوده و به دنبال عیب جویی از دیگران نباشیم.


امام جمعه رودبار جنوب خصلت غیرت را یکی از اوصاف مهم خداوند برشمرد و افزود: خداوند انسان های غیرتمند را دوست دارد چرا که غیرت یک امر فطری است و در وجود همه انسان ها نهاده شده اما در اثر گناه غیرت انسان کم می شود.


وی بیان کرد: ما باید نسبت به دین و ارزش های دینی باید غیرت داشته باشیم و در مقابل اهانت به مقدسات باید غیرت ما به جوش بیاید، از دیگر موارد غیرت، غیرت نسبت به ناموس،  غیرت نسبت به وطن است.


حجت الاسلام افشارمنش تاکید کرد: اختلاط با نامحرم، استفاده از آلات لعب و لهو، شراب خواری و خوردن گوشت خوک از عوامل بی غیرتی است.


خطیب جمعه رودبار جنوب ابراز کرد: توکل بر خدا، رضایت به تدبیر الهی و تسلیم امر خدا بودن از نتایج ایمان به خداوند است.

وی تاکید کرد: یکی از اصلی ترین عوامل پیشرفت اسلام ایثار و فداکاری های امیرالمؤمنین (ع) است اما در دوران حکومت حضرت برخی به دلیل سهم خواهی، نفاق درونی و کینه توزی با حضرت علی (ع) مخالفت می کردند.


حجت الاسلام افشارمنش خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یکی از باب های جهاد است که امام خامنه ای (مدظله العالی) در دیدار با دانشجویان از آن نام بردند و جهاد تبیین به معنای روشنگری واقعیت های انقلاب اسلامی و نشان دادن پیشرفت های کشور است.


امام جمعه رودبار جنوب ادامه داد: حضرت زینب (س) با جهاد تبیین نقشه های پلید یزیدیان را نقش بر آب کردند.


وی تصریح کرد: دشمنان در همه راهبردهای خود بر علیه جمهوری اسلامی دچار شکست شده اند.



حجت الاسلام افشارمنش بیان کرد: برخی از کشورهای همسایه توهماتی در سر دارند و امنیتی اجاره ای دارند اما باید بدانند ما دست از تمامیت ارضی خود بر نمی داریم.


خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به کمبود سیلندر  گاز اظهار کرد: جایگاه های توزیع گاز باید بیشتر شود و مسئولین برای بهره مندی مردم از تسهیلات گاز کشی، چاره اندیشی کنند.


وی اضافه کرد: دولت نسبت به تامین کالاهای اساسی و نیازهای ضروری مردم اقدام بیشتری انجام دهد.


حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به مشکلات معلمان خرید خدمت، تاکید کرد: معلمان خرید خدمتی در مناطق دور افتاده و صعب العبور خدمت کردند و مسئولین باید تلاش کنند مشکلات این عزیزان حل شده و حقی از آنها ضایع نشود.


امام جمعه رودبار جنوب در خاتمه به افتتاح گردان عملیاتی شهید طیاری اشاره کرد.

کد خبر 1102693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha